החליטות הכי שוות של החורף

החליטות הכי שוות של החורף

טפטוף קטן, קצת רוח סתווית, מתחיל כבר להחשיך מוקדם יותר וזה ברור לכולם שהחורף כבר פה.

חליטות צמחים זה לא רק בשביל הטעם וכדי להתחמם, אלא יש להן יעילות טיפולית ממשית. ידעתם שאורגנו עוזר כשיש ליחה?  קינמון מפיג גזים והג'ינג'ר גם מרגיע את מערכת העיכול, גם יעיל בהתקררות וגם מרגיע כאבי מחזור.

אז אם חשבתם שחליטות צמחים זה רק כדי להתחמם, או ש"תה שותים רק שחולים"...הרשו לנו להציע לכם את חליטות הצמחים הכי שוות בעיר.

איך מכינים חליטה טובה?

כמה מהצמח שמים? כדאי צמח טרי או מיובש? נתחיל בהסבר פשוט להכנה חליטה טובה.

מעבר לטעם המיוחד של כל צמח, חליטת צמחים מכילה גם רכיבים פעילים שיש להם פעילות רפואית וכאן טמונה היעילות של חליטת הצמח. הכי אפקטיבי זה לקחת כמות של כף גדושה על כל כוס מים רותחים, ובקנקן להכפיל כמויות. ניתן להשתמש בחלקים שונים של הצמח, עלים כמו לואיזה, זרעים כמו זרעי שומר, פרחים כמו בקמומיל, פירות כמו בפטל ושורשים כמו באסטרגלוס או ג'ינג'ר. קינמון הוא חלק מגזע הצמח.

ברוב הפעמים החליטה היא של צמח יבש, אך כשמדובר בצמחים שזמינים בסביבה או בגינה ניתן להשתמש בהם טריים, כמו נענע, לואיזה, ועוד.

לאחר כיסוי הצמח במים רותחים, רצוי לכסות את הכוס או הקנקן (עם מכסה או פשוט להניח צלוחית על הכוס) ולהמתין כ 10-15 דקות. בינתיים, יותר ויותר חומרים פעילים מהצמח עוברים למים.  

חליטת ג'ינג'ר – לא רק להריוניות...

הג'ינג'ר ידוע בתכונתו כמרגיע בחילה, ומוכר בעיקר אצל נשים בהריון. אכן חליטת ג'ינג'ר או מציצה של חתיכת ג'ינג'ר טרייה עוזרת לבחילות ולהקאות, גם כתוצאה מוירוס. בנוסף, הג'ינג'ר יעיל במצבים של שפעת, הצטננות, שיעול, ליחה, חום, נזלת. הוא טוב לכל מחלת קור ומתאים גם לילדים וגם למבוגרים וכמובן בהריון והנקה.

בנוסף, הג'ינג'ר מרגיע את מערכת העיכול ומתאים כאשר ישנם כאבי בטן, כאב עוויתי, כאבי מחזור, גזים או עצירות.

הג'ינג'ר מכיל סידן, אשלגן, אבץ, מגנזיום וזרחן ומכיל ויטמיני B1, B2,B3, B5, B6' ויטמין A ווטמין C.

.כאשר משתמשים בג'ינג'ר בצורות אחרות,(לא חליטה) כמו שמן אתרי או מיצוי מרוכז באלכוהול, הוא מסייע לטיפול גם במערכת הלב וכלי הדם, בדלקות מפרקים ובכאבים בשרירים.

 

חליטת שומר – משום שמרגיע את הבטן.

חליטת זרעי שומר היא דרך מעולה "להוריד את האוכל", להרגיע את הבטן אחרי ארוחה כבדה או משום שיש חוסר נוחות, כאב בטן, עוויתות, גזים, ועצירות. חליטת זרעי שומר עוזרת להניע את פעילות המעיים, מייצרת ומפרישה מיצי מרה בכבד, החיוניים לעיכול מזון, בפרט של שומנים.

חליטת זרעי שומר נחשבת משתנת ולכן טובה כאשר יש דלקות שתן או למניעתן.

ניתן להכין חליטת זרעי שומר גם לתינוקות וילדים הסובלים מכאב בטן.

עבור נשים מניקות זוהי חליטה מומלצת מאחר והשומר תומך בייצור חלב אם.

 

 אורגנו – לא רק על פיצה, יעיל לטיפול בשיעול.

אורגנו מוכר לנו בעיקר כתבלין, אך למעשה מדובר בצמח מרפא מעולה. אחד מהחומרים הפעילים באורגנו נקרא תימול thymol ויש לו פעילות אנטי בקטריאלית ונוגדת ליחה. לכן שתייה של חליטת אורגנו תהיה אומנם בעלם טעם דומיננטי, אך יעילה מאוד במצבים של שיעול, גם שיעול קשה, ליחה תקועה ונזלת שלא עוברת.

חליטת אורגנו תעניק השפעה עדינה גם על מערכת העיכול ויכולה לתמוך ב"הרגעת הבטן" ועידוד הפריסטלטיקה.

ניתן ואף מומלץ לתת חליטת אורגנו לילדים ותינוקות.

 

חליטת קינמון – לסובלים מהליקובקטר ופטריית שמרים (קנדידה)

מקל קינמון, הוא לא רק רייחני וטעים, אלא תוספת יעילה לחליטה, מאחר והקינמון הוא צמח אנטי בקטריאלי חזק, הוא עוצר  את ייצור האנזים של חיידק ההליקובקטר פילורי ולכן שתייה שלו בחליטה או שימוש בתבלין טחון במזון יעילה בעת טיפול בהליקובקטר. בנוסף, הקינמון מרגיע גזים וכאבי בטן ועוזר למנוע תולעים במעיים.

 לקינמון אפקט עדין של חימום ולכן הוא טוב בכל מחלות הקור או כאשר רוצים להגביר את זרימת הדם.

 

אחרון חביב – חליטת קמומיל\ בבונג הוא המרגיע הלאומי

תה קמומיל נחשב נפוץ, בגלל טעמו העדין אך מעטים יודעים שלפרחי הקמומיל יש איכויות טיפוליות רבות.

כדי ליהנות מהאיכויות של חליטת הקמומיל רצוי לקנות את הפרח היבש ולא "תיון" רגיל.

קמומיל עוזר במצבים של דלקת, כאב בטן, התכווצויות וגזים. חליטת קמומיל עוזרת בהרגעת מערכת העיכול וגם הרגעת הנפש, מקלה על כאבי ראש וכאבי בטן, גם אצל ילדים ותינוקות.

חליטת קמומיל עוזרת בכל סוג של בעיית עיכול או חוס נוחות כמו כאבי בטן, דלקת בקיבה, גזים, התכווצויות, כאבי מחזור, מעי רגיז ומחלות מעיים דלקתיות.

חליטת קמומיל תעזור בכל מצב של אי שקט נפשי, וגם במצב של כאב ראש המתפתח בעקבות מתח וחרדה.

 

נכתב על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר