טיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות

טיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות

טיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות

הורים רבים מחפשים כיום פתרונות טבעיים ללא תרופות הרופאים כגון "ריטלין" על מנת להתמודד עם בעיית קשב וריכוז של ילדיהם, מבוגרים רבים המתמודדים עם בעיות קשב וריכוז בשלב מאוחר יותר של החיים, כמו לימודים אקדמאים וזוכרים את תועפות הלוואי וההשפעה המזיקה של הרילטין מחפשים גם הם פתרונות טבעיים לבעיות קשב וריכוז.

המודעות לחסרונותיו ובעיקר לתופעות הלוואי של הטיפול הכימי בבעיות קשב וריכוז הביאו רבים הסובלים מבעיות קשב וריכוז לחיפוש פתרונות טבעיים לבעיה.

במאמר זה ננסה להמליץ ולחשוף בפני הסובלים מבעיות קשב וריכוז את הפתרונות הטבעיים להתמודדות עם הבעיה, שבשל אורך החיים המודרני הלחוץ והתובעני מימדיה רק הולכים ומתרחבים

הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות – אחת מהבעיות הנפוצות ביותר היום בקרב ילדים אך גם במבוגרים, לפי מחקרים אחרונים הפרעות קשב וריכוז הינה בעיה מולדת ושכיחה יותר בקרב בנים (פי 5) מאשר אצל בנות. רוב הילדים הם בעלי אינטליגנציה מעל הממוצע ויצירתיים ביותר.

 עדיין לא עמדו על מכלול הסיבות להפרעה, אך ידוע כי בסיסה במערכת העצבים המרכזית וההנחה היא כי בעיות קשב וריכוז נובעות על רקע נוירופסיכולוגי – שינוי נוירולוגי שבו קיים חוסר או הפרעה במתווכים עצביים במוח.

כיום רווחת הדעה כי התפתחות הפרעות קשב וריכוז אינה מבוססת על גורם יחיד, אלא על מכלול גורמים ביולוגיים, סביבתיים פסיכולוגים וחברתיים, המעצבים את הסינדרום ולכן ראוי שהטיפול הטבעי בבעיות קשב וריכוז יתייחס לכל ההיבטים כדי להביא להצלחה אופטימאלית.

חשוב להבין כי הטיפול התרופתי הכימי של הרופאים כמו ריטלין הוא פתרון מיידי וקל הן לילדים והן למבוגרים, ראוי לציין כי לטיפול התרופתי תופעות לוואי היכולות להיות החל מחוסר תיאבון עצבנות יתרה, חוסר שינה ועוד, וברוב המקרים יוצר תלות בתרופה.

 מכיוון שהביטויים ההתנהגותיים שונים לכל אדם, כמו גם ההיבטים המשפחתיים, חברתיים, נפשיים, פיזיולוגים ורגשיים של כל אחד ואחד, יתמקד הטיפול יותר במציאת מקור הבעיה ולא רק בהעלמת הסימפטומים.

ישנם מספר גורמים פיזיולוגיים ידועים המשפיעים באופן ישיר על בעיות קשב וריכוז ברמה היומיומית, אשר יבדקו ויילקחו בחשבון במסגרת הטיפול הטבעי:

  • אלרגיה ואי סבילות למזון
  • רגישות למזונות עתירי סוכר
  • הרעלת מתכות כבדות
  • חסכים תזונתיים

לפי התפיסה ההוליסטית, הגוף והנפש נמצאים באינטראקציה מתמדת ומתפקדים כיחידה אחת.

לתזונה, צמחים ותוספי תזונה, הנלקחים בחשבון בטיפול הטבעיי, חשיבות מרבית והניסיון המצטבר מורה כיום על הצלחה באחוזים גבוהים.

קיימים כיום מספר תוספי תזונה  נהדרים המבוססים על מחקרים עכשווים המסייעים להתמודדות וטיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז:

1.מוצרים המכילים פוספטידיל סרין 
פוספטידילסרין שייך למשפחת הפוספוליפידים המהווים את אבני הבנייה של מעטפת התא.
רוב הפעילות הביולוגית בגופינו מתרחשת במעטפת התא או דרכה.
בתוך משפחת הפוספוליפידים החשוב והבולט ביותר הינו פוספטידילסרין, נמצא בכמויותת גדולות בתאי עצב במוח, ומעורב במספר רב של תהליכים עצביים.
פוספטידילסרין מגדיל את התקשורת הבין תאית במוח.
פוספטידיל סרין מיוצר ונחקר למעלה מ-50 שנה במהלך השנים פורסמו יותר מ-3000 מחקרים ונערכו יותר מ-60 ניסויים קליניים, שהוכיחו שפוספטידיל סרין הינו תוסף התזונה היחיד והטוב ביותר לשיפור ושימור תפקודי מוח גבוהים.
בשנת 2003 הכיר ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) בפוספטידיל סרין כתוסף התזונה היחיד המסייע ומשפר תפקודי מוח ובין היתר:
  • שיפור זיכרון
  • שיפור יכולת הריכוז
  • שיפור יכולות למידה
  • הקלה במצבי דיכאון
  • חדות מחשבה וערנות

 

 מוצרים מומלצים:

אקטיב בריין

ממולייף

ממו אקטיב

 

2. אומגה 3 במינון גבוה

 חומצות השומן המכונות אומגה 3, הן למעשה חומצות שומן חיוניות המצויות במוח. מחסור בחומצה זו עלול להוביל להיווצרותן של בעיות תפקודיות במוח, דבר המרחיב את קשת הבעיות ימן נאלץ להתמודד ההורה לילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז.

 בשונה מחומרים רבים אותם הגוף מייצר, את האומגה 3 איננו מייצרים בשום שלב בחיים, ועל-כן עלינו לקבלה מהמזון מידי יום. עוד ידוע כי רוב האוכלוסייה המערבית נמצאת במחסור של אומגה 33, חומצת שומן שלה תפקיד קריטי בתפקוד התקין של המח ושל מערכת העצבים, ועל-כן יש לה תפקיד חשוב בטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADD) והפרעות קשב וריכוז עם היפראקטיביות (ADHD). בעיות אלו נובעות ברובן עקב מחסור במוליך עצבי הקרוי דופאמין, ובהרכב לא תקין של חומצות השומן המצויות במעטפת תאי העצב, הפוגע בהולכה העצבית של דופאמין

 מוצרי אומגה 3 מומלצים

3.ריכוזית  

ריכוזית הינה תוסף תזונה, המוגש בצורת סירופ, מצמחים סיניים שנחקרו במחקר קליני , ע"י פסיכיאטרית ילדים, בבי"ח תל השומר, על ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז והראה שיפור מובהק בתוצאות מבחני TOVA.

ריכוזית מבוססת על פורמולות של צמחים סיניים דוגמת: סנטלה, בקופה, אלביציה, ג'יסנג ואדמונית, הידועים בספרות המדעית כבעלי תרומה קוגניטיבית לתאי המוח, מסייעים למצב הביוכימי במוח ועשויים לסייע לאיזון רב מערכתי.

 

ריכוזית לרכישה במחיר מבצע


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר