מדוע ומתי מומלץ לצרוך פרנטל?

מדוע ומתי מומלץ לצרוך פרנטל?

אילו תוספי מזון מומלצים במהלך היריון?

במהלך תקופת ההיריון וההנקה אישה נדרשת לטפח את מכלול הגוף -נפש שלה ושל העובר\ ולד. התנהלות נכונה במהלך ההיריון ובתקופת ההנקה תעזור לאם להיות חזקה יותר, בריאה יותר, לסבול פחות מתופעות לוואי ,שחלקן נובעות מחוסר איזון של הגוף, וגם בעלת השפעה משמעותית על התפתחות העובר.

תזונה נכונה והשלמה תזונתית מתאימה של ויטמינים ומינרלים – היא עיקרית לבריאות האם והעובר.

אלו ויטמינים ומינרלים חיוניים בזמן הריון והנקה? מהו פרנטל? איזה עוד גורמים משמעותיים למכלול הבריאות?

 

רשימת תוספי התזונה החיוניים לאישה בתקופת הריון והנקה כוללת באופן גורף חומצה פולית, ברזל, מגוון רחב של מינרלים כמו אבץ, סידן, מגנזיום ויוד, וויטמינים A,D,B . ועוד.

הדעה הגורפת בקרב רופאים ואנשי מקצוע היא שכל אישה, גם אישה שאוכלת בריא וטוב צריכה ליטול את תוספת הויטמינים הזו, מאחר ובמהלך הריון העובר מושך מהאם את כל מה שהוא זקוק לו לצורך התפתחותו ועצם תהליך התפתחות העובר מעלה את נפח דם האם ולכן חשוב לספק במהלך כל ההיריון תוספת (ואף 2-3 חודשים לפני כניסה להריון אם הוא מתוכנן מראש).

מאחר ואף אחת לא יודעת מה בדיוק הערכים של חומצה פולית בדם או של מינרלים שונים, גם מי שאוכלת בריא לא יודעת כמה גופה סופג מהמזון ולכן חשובה ההשלמה הזו מתוסף חיצוני.

פרנטל הוא שמו המסחרי של תוסף מזון המיועד לנשים לפני הריון, במהלך כל ההריון ובתקופת ההנקה.

פרנטל מכיל את כל הויטמינים והמינרלים שהוזכרו במינונים המתאימים לתקופה זו, בכדור 1.

סידן וויטמין D חיוניים לצורך התפתחות העצם וצמיחה העובר ברחם ונטילתם בהריון תשפיע גם על צמיחתו בשנה הראשונה לחייו.

חומצה פולית הכרחית להתפתחות מוחית תקינה.

ברזל חשוב גם לעובר וגם לאם, שבמהלך ההיריון גופה מייצר כמויות עצומות של תאי דם ותאים בכלל, נטילת ברזל במהלך כל ההיריון תעזור לאם להיות פחות עייפה ויותר חזקה.

היתרון המשמעותי בפרנטל הוא שמדובר בכדור 1, שמכיל הכל, וזו הדרך הכי קלה ונוחה לרוב הנשים לקבל את ההשלמה היומית.

לצד זה, מי שמעדיפה לפצל ולקחת את הרכיבים בנפרד, יכולה לעשות כך.

אילו תוספות אחרות יכולות להתאים לך בהריון?

פרנטל הוא בסיסי לכולן. ובנוסף אליו ניתן ליטול תוספי מזון אחרים, בהתאם לצורך האישי של כל אחת ובהכרותה עם גופה.

עבור נשים רבות כדאי ליטול פרוביוטיקה – לאזן את פעילות המעיים (יש נטייה לעצירות בהריון בגלל שינויים הורמונלים וגם נטייה לדלקות שתן או פטריות ואגינליות)

מומלצת נטילת אומגה 3 ממקור צמחי – מתחילת ההריון ועד שבוע 35. אומגה 3 ממקור צמחי מכילה את הנגזרת ALA החיונית להתפתחות מוחית תקינה של העובר.

לנשים רבות חשוב לקבל חיזוק למערכת החיסון בתקופה זו, בפרט בשליש הראשון והאחרון. צמח האסטרגלוס וגם ויטמין סי אייכותי יכולים לעשות את העבודה.

מה עוד חשוב?

לצד כל התוספות האלה, תזונה בריאה היא סופר משמעותית. מומלץ בחום לאכול ארוחות בריאות, טבעיות (לא אוכל מתועש וקנוי) להרבות בירק ופרי טריים, להפחית ואף להימנע מסוכר ודברי מתיקה, להימנע מקמח לבן ולצרוך דגנים מלאים עשירים בסיבים ושאינם מקפיצים את רמות הסוכר בדם. חשוב לאכול חלבונים מאחר וגוף האישה עוסק בבנייה מוגברת...חלבונים מהחי כמו ביצים, דגים וגם בשר או חלבון מהצומח לטבעוניות.

שינה, שתייה, תנועה ושמחה – אלו ארבעת הכלים הנוספים החשובים לכל אישה, בתקופה זו (ובכל זמן תכלס) על מנת לשמור על איזון נכון.

שינה טובה ומספקת, לפעמים צריך ללכת לישון ב 20 ולפעמים חייבים מנוחת צהריים, תפרגני לעצמך.

שתייה- הכוונה כמובן למים. במהלך הריון והנקה יש לשתות מינימום 2 ליטר ביום לרצוי להגיע ל 3 ליטר.

תנועה- פעילות גופנית עוזרת לשמור על מצב רוח טוב, מפחיתה כאבי שלד, תורמת לפעילות מעיים ותביא אותך חזקה יותר לתהליך הלידה, שדורש כוחות. תמצאי את הפעילות המתאימה לך ותפני לה מקום בסדר היום.

שמחה- יש הרבה דרכים לעורר שמחה בלב. אל תחסכי מאמץ בלשמח את עצמך.

 לרכישת תוספי פרנטל במבצע

המידע ניתן כהעשרה ואינו תחליף לייעוץ והכוונה אישית.

מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה. 052-8022243


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר