צמח המרפא כיוס מסטיקה - למה הוא משמש?

צמח המרפא כיוס מסטיקה - למה הוא משמש?

צמח המרפא הייחודי שמטפל במערכת העיכול ויעיל בפרט כאשר יש נזק כתוצאה מפרזיטים ומזהמים, כמו תולעים או הליקובקטר פילורי. ומסייע רבות כחלק מהטיפול בקרואן, קוליטיס, כיבים ועוד.

 

כיוס מסטיקה הוא שמו של צמח מרפא מוכר ברפואת צמחים המסורתית, זהו למעשה זן מיוחד של אלת המסטיק הגדל רק במקום אחד בעולם – חלקו הדרומי של האי כיוס ביוון. הרכבו ותכונותיו היחודתיות של העץ מתאפשרים בזכות תנאי האקלים המצויים באי.

אנחנו מכירים בעיקר את השימוש במיצוי מחלקי צמח כגון עלים, פרחים, שורשים וגם זרעים, אך השימוש בשרף העץ פחות מוכר לנו. ברפואת הצמחים המסורתית שימוש בשרפים ידוע כיעיל ועוצמתי ויש לו שימושים רבים, גם בבליעה, בלעיסה, בשימוש חיצוני ומוכר השימוש בשרף גם בטקסים, פולחן ובישום. שרפים מוכרים נוספים מלבד הכיוס מיסטיקה הם הלבונה (בוסואליה), מור והענבר. השרף, כידוע לנו הוא הנוזל הצמיגי הדביק שלעיתים מופיע על גזעי עץ, השרף עצמו בטהרתו מכיל שילוב של על 80 חומרים שונים, ביניהם חומצות שומן, פיטוסטרולים, רכיבים ארומטיים (שמנים אתריים) ועוד.

מהי הפעילות הרפואית של שרף עץ כיוס מיסטיקה?

השרפים מכילים אחוז גבוה של שמנים אתריים והשמן האתרי הוא בעצם רכיב טבעי הנחשב חומר פעיל ומטרתו להגן על העץ מפני מזהמים, טפילים וחיידקים ובהתאמה לכך השימוש בכיוס מיסטיקה כצמח מרפא מיועד גם כן להגנה וגם לטיפול כתוצאה מנזקים הנגרמים בגוף ובפרט באיברי מערכת העיכול כתוצאה ממזהמים וטפילים כמו חיידק ההליקובקטר פילורי, נזק הנגרם כתוצאה מפטריית השמרים המוכרת בשמה קנדידה, תולעים במעי ומצבים של כיבים (אולקוס), דלקות מעי כמו קרואן וקוליטיס וגם הליטוזיס (תופעת ריח רע העולה מהקיבה בגלל חיידקים) , גסטריטיס, חומציות יתר, צרבות ואפטות חוזרות.

תמצית כיוס מיסטיקה, המופקת משרף טהור מיובש פועלת באופן המחטא את חלל הפה ומערכת העיכול, פועלת כאנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית, מכווצת את הרקמות הריריות לאורך מערכת העיכול ובכך מטפלת בכיבים, מפחיתה את הפרשת החומצות בקיבה ובכך מקטינה את החומציות ומאפשרת תהליכי ריפוי ופועלת באופן הנוגד דלקת ונוגד חמצון.

 

השימוש בכיוס מיסטיקה מקדם את רוב תהליכי הטיפול בבעיות עיכול שהוצגו ופועל היעילות כאשר משלבים אותו נכון בתהליך טיפולי שלם הכולל גם תזונה מתאימה.

 

המידע נכתב כהעשרה ואינו תחליף לטיפול\ ייעוץ אישי.

מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה. 052-8022243

 

מעבר לחנות לרכישת מוצרים המכילים  מסטיקה במבצע

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר