שבעה טיפים לניקוי הגוף בתקופת האביב

שבעה טיפים לניקוי הגוף בתקופת האביב

אביב הגיע – דיטוקס בא

פסח כבר פה... יש מי שכבר מנקה אבק בארונות ויש מי שמתכונן ל"ניקוי גוף מרעלים". האביב הוא הזמן האידיאלי בשנה לקיים תהליכי ניקוי (דיטוקס), אז רגע לפני שאתם מתחילים בתפריט, הנטורופתית שלנו ריכזה לכם כמה טיפים טובים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

בראש ובראשונה חשוב להבין שתפריט "ניקוי רעלים" הוא שם קוד מאוד כוללני לשינוי תזונתי שמטרתו להאיץ תהליכי ניקוי ופינוי ויש מגוון מאוד רחב וגמיש של תהליכי ניקוי, חלקם יותר ארוכים, חלקם קצרים וגמישים יותר. כאשר מדובר בפעם ראשונה שבו מבצעים תפריט ניקוי חשוב לפנות למטפל שידריך אתכם ויבנה עבורכם את התהליך הנכון, יש להתחשב במצב בריאותי וטיפול תרופתי וגורמים נוספים הקשורים לאורח החיים ומצב נפשי.

 

טיפ ראשון: להכין אוכל מראש, לקחת אתכם "צידה לדרך".

כדי לא להישבר, הכי חשוב לא להגיע למצב קיצון של רעב, לא להגיע הביתה ואין משהו מוכן לאכול או לצאת ליום עבודה בלי כלום ולהיות תלויים במשהו קנוי.

בתהליך ניקוי רעלים לא אוכלים בחוץ נקודה. רק טבעי וטרי שאתם הכנתם ואתם יודעים מה יש בפנים.

סלטים, מרקים, ירקות בתנור, פירות טריים, אגוזים וגרעינים, שייקים, אורז, קינואה – אלו המזונות המרכזיים.

חשוב להכין מראש אוכל ולקחת אתכם ליום עבודה כדי להיות שבעים ורגועים.

טיפ שני: לגוון לגוון לגוון

אל תאכלו רק אורז וחסה כל היום..זה משעמם. תעשו סיבוב בירקניה טובה ותגוונו בירקות ופירות שאפשר לעשות מהם מעדנים. ירקות צלויים בתנור כמו סלק, קישוא, דלורית וכרוב עם שמן זית ומעט מלח, מרקים מירקות וגם קטניות שישביעו וינחמו אתכם בערב, שלבו עלים עם טעם מיוחד כמו נענע, טימין, אורגולה, גרגיר הנחלים וקטניות מונבטות כמו מש או עדשים בסלט שלכם ותחדשו כל פעם בירקות אחרים או צורת חיתוך אחרת כדי שיהיה גם כיף לעיניים.

טיפ שלישי: המון מים וחליטות צמחים תומכות

בתפריט ניקוי רעלים לא שותים קפה. גם לא שוקו, מיץ קנוי ובוודאי שלא מוגז. כן ניתן לשתות מיץ טבעי שנסחט בבית ומצויין לשתות מיץ של ירק ופרי ממכונת מיצים קשים.

חשוב מאוד לשתות בן 2 ל 3 ליטר מים ביום! המים חיוניים לתהליכי הפינוי, ומסייעים לרעלים לצאת דרך הזיעה, השתן והצואה.

בנוסף למים, אפשר להכין שייק בריאות המורכב לדוגמא מ: 3 תותים קפואים (או חופן פירות יער קפואים), 2 עלי חסה, חצי חופן נבטים, תמר, 2 כפות גרעיני חמניה, כף זרעי צ'ייה, 15 שקדים, כחצי כוס מים.

טעים, משביע, ועוזר במיוחד בשעות אחה"צ כשיש צורך "להרים את האנרגיה".

חליטה טבעית של תה ירוק, עלי ארטישוק או גדילן תסייע בפינוי רעלים מהכבד. (כמובן בלי שום המתקה...)

חליטה טבעית טעימה של נענע, לואיזה או קמומיל תעזור כתחליף לקפה.

טיפ רביעי: לקבל תמיכה מצמחי מרפא ופורמולות לניקוי רעלים

טרקסיקום (שן ארי), ארטישוק, גדילן, קלנדולה – הם דוגמא לצמחי מרפא בעלי פעילות התומכת בניקוי רעלים.

טוב לקחת פורמולה צמחית נוזלית או יבשה (כמוסות) שתחזק את תהליך פינוי הרעלים ואת האיברים המפנים, בפרט הכבד, מערכת השתן והמעי.

טיפ חמישי: לזוז...

בימים הראשונים אולי תרגישו עייפות וחולשה, זה קשור לתסמיני הגמילה (עליהם נדבר בטיפ האחרון) ולכך שלפני שהרעלנים מתפנים הם קודם כל "מציפים את הגוף" ורק אח"כ יוצאים החוצה...לכן מנוחה ולהוריד ממכם משימות זה חשוב לימים הראשונים, אך מיד לאחר מכן טוב להניע את הגוף, להזרים את הדם, להעביר חמצן לשרירים ובכך גם לעזור עם כאבי ראש או שרירים שמופיעים כתסמין גמילה.

תבחרו בכל פעילות שמהנה אתכם ומתאימה לכם.

טיפ שישי: איכות ולא כמות

הדגש בתפריט ניקוי הוא על "מה אוכלים" ולא על "כמה אוכלים".

אין צורך שתמדדו כפות של אורז...אלא תדבקו במה שמותר לאכול ובאמת תימנעו ממה שאסור לאכול.

מהר מאוד תראו שהכמויות קטנות מעצמן, כי אוכל טבעי אוכלים לפי רעב ושובע ופחות כאכילה רגשית או כי "מתחשק". הכמויות יתאזנו מעצמן ולא במאמץ.

יחד עם זאת, בימים הראשונים מתוך הקושי ההתחלתי, יתכן ותזדקקו לכמויות גדולות יותר כדי לא להישבר – אז תאכלו עוד מנת מרק, עוד סלט עם כוסמת או קינואה, עוד פרי עם תמר וכמה אגוזים...כדי להחזיק מעמד.

אחרון חביב: בואו נדבר על תסמיני גמילה.

הרי מזון טבעי הוא טעים, כיף לאכול סלט טוב, כיף לאכול מרקי ירקות ועדשים. אורז עם שעועית ירוקה ותבשילי ירק...הכל יכול להיות מאוד טעים. אז למה אנחנו לא פוצחים בתפריט ניקוי כל הזמן? כי ההתחלה מלווה ב"תסמיני גמילה", שזה שם קוד למגוון תופעות שמלוות את הימים הראשונים.

כדי לעבור את זה יותר בקלות – בואו נשים את זה על השולחן ותוכלו להיות מוכנים.

מה שמעורר תסמיני גמילה זה בעיקר ההימנעות מסוכר (וכל המתקה כמו דבש, סילאן, ממתיק מלאכותי כמובן) ומקפאין. מי שצורך הרבה משקאות מוגזים, חטיפים וג'אנק פוד ירגיש גם כן תסמיני גמילה חזקים.

כאב ראש ועצבנות\ חוסר שקט  הם תסמין גמילה קלאסי, יתכן ויהיו תופעות אחרות כמו כאבי שרירים או עייפות.

הטיפ הוא להתכונן נפשית, להכין את שאר בני הבית ולקחת נשימה עמוקה...זה רק כמה ימים שצריך לעבור.

כשתסמיני הגמילה יחלפו אתם תקלטו שאתם מרגישים הרבה יותר טוב, הגוף קליל, הבטן לא נפוחה, השינה יותר עמוקה וטובה, מצב הרוח יותר טוב, רמת האנרגיה השתפרה. ואולי גם ירדתם כמה ק"ג במשקל.

 

 

נכתב על ידי מעיין דן (שליבו)- נטורופתית ND.

המאמר נכתב כהעשרה ואינו מחליף תהליך טיפולי עם מטפל מוסמך.

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר