המדריך הטבעי לטיפול באלרגיות

המדריך הטבעי לטיפול באלרגיות

 

אתם חושבים שאתם סובלים מאלרגיה ורוצים לטפל בה בצורה טבעית?

דבר ראשון יש להבין ולהפריד בן אלרגיה של מערכת הנשימה לבן אלרגיה למזון ורק לאחר מכן יש לבחור גם את הדרך המניעתית ( להתרחק מהגורם האלרגני) וגם לפעול למען הקלה בתסמינים ובדיכוי הנטיה האלרגנית.  

למה בדיוק אתה אלרגי?

אלרגיה היא תגובה מוגברת של מערכת החיסון, כתוצאה מחשיפה ל"גורם אלרגני". הגורם האלרגני יכול להיות במזון ויכול להיות בסביבה – כמו אבק או חומרים המופרשים מצמחים או כימיכלים. כאשר מופיעות תופעות אלרגניות חשוב תחילה לברר היטב ולאבחן מה מעורר את האלרגיה, מה מפעיל את הגוף לאותה תגובה חיסונית מוגברת שנקראת אלרגיה.

בכתבה הזו, נתמקד באלרגיה של מערכת הנשימה, שנפוצה מאוד במיוחד בעונת האביב ובעונות מעבר ומושפעת בן היתר מפריחה וגם מאבק.

אלרגיה נשימתית שמושפעת מהסביבה נקראת גם בשם קדחת השחת ( HAY FEVER) ומדובר בתסמונת אלרגית שמתבטאת בתסמינים שונים, בעוצמות שונות, כמו לדוגמא:

ליחה, שיעול, נזלת, כאב ראש, עייפות, התעטשות, קוצר נשימה, גרד בגוף או בעיניים, עיניים אדומות ושורפות או מגרדות, פריחה או כתמים על העור, חוסר שקט כללי.

 

מה עובר על מערכת החיסון שלכם? ולמה חשוב לחזק אותה?

בעצם אלרגיה, היא מחלה...היא תופעה. היא מקבץ לא נעים של תסמינים, וכשהתסמינים מופיעים מערכת החיסון שלכם מודיעה לכם, שהיא עובדת בצורה מוגברת ולא שגרתית כי נחשפתם לחומר מסויים שמפריע לה ו"מפעיל אותה".

יתכן וזה אבק (קרדית הבית), יתכן וזה אבקנים שמתפזרים לאוויר מצמחים או עצים, או חומרים כימיים שנמצאים בבישום ומוצרי קוסמטיקה – משהו נקלט על ידי מערכת החיסון שלכם ומפעיל אותה בצורה לא רגילה ולא תקינה.

תוך כדי שאתם מבררים למה אתם אלרגיים, חשוב שתחזקו את מערכת החיסון, גם בבחירה של אורח חיים מאוזן ובפרט על ידי חומרים נוגדי דלקת ונוגדי חמצון.

 המלצות לחיזוק מערכת החיסון וטיפול בתסמיני אלרגיה:

קוורציטין. קוורציטין הוא חומר טבעי המצוי בבצל, לסוגיו השונים, זהו אנטי אוקסידנט (נוגד חמצון) חזק ויעיל, ויש לו השפעה אנטי דלקתית חזקה. ניתן למצוא אותו בצורת תוסף מזון הנקרא קוורציטין, או קוורציטין קומפלקס.

להרבות בויטמין C, גם הוא נוגד חמצון חזק, והוא אחד התוספים הפשוטים והבטוחים והיעילים לחיזוק מערכת חיסון, בכל גיל, למניעת תופעות אלרגניות, לשמירה מהתפתחות מחלות וגם לטיפול וחיזוק הגוף כאשר מתמודד עם מחלה או אלרגיה. ניתן לקבל אותו ממזון טבעי, בפרט פירות טריים ובמיוחד פירות בצבע אדום וסגול, וכמובן טוב לקבל מנות חיזוק של ויטמין C בצורת תוסף תזונה, בעת הצורך.

עבור הסובלים מתופעות אלרגניות, ויטמין C הוא תוסף חובה לשימוש יומיומי.

צמח הסקוטלריה (או בשמו קערורית סינית) הוא אחד מצמחי המרפא העיקריים לטיפול באלרגיות. הטיפול הוא על ידי השורש של הצמח, והוא מתאים לטיפול במצבי אסטמה, קדחת השחת, סינוסיטיס, נזלת אלרגנית ועוד...הצמח הוא בעל פעילות אנטי דלקתית חזקה, הוא יכול לעכב שחרור היסטמין ויש לו גם השפעה מרגיעה על מערכת העצבים.

צמח נוסף הוא האסטרגלוס, צמח מאוד מחזק את הגוף ואת הנפש, מתאים ובטיחותי לשימוש בכל גיל.  טוב להשתמש באסטרגלוס באופן קבוע, על מנת לחזק את הגוף נפש עם התמודדויות החיים. האסטרגלוס פועל היטב בעיקר כמונע התפרצות של מחלה או תופעה אלרגנית. פחות מתאים לטיפול במצב אקוטי.

סמבוק שחור. פרחי סמבוק שחור הם מהצמחים האפקטיביים לטיפול וגם למניעת זיהום או דלקת בדרכי הנשימה. הסמבוק השחור הוא אנטי וויראלי, אנטי דלקתי, נוגד שיעול ועווית, מפחית ליחה, גודש ונזלת וטוב לצרוך סמבוק שחור גם בעונות מעבר או זמנים מיוחדים כדי למנוע התפרצות אלרגנית וגם להשתמש בו לטיפול אקוטי בעת התקף. 

ישנם עוד צמחים ותוספי מזון טובים ויעילים לטיפול באלרגיות, חשוב להתאים אותם באופן פרטני בעזרת מטפל, ולשלב אורח חיים מאוזן והרמוני, שכולל שינה אייכותית ומספקת (חוסר בשינה מחליש את מערכת החיסון) תזונה טבעית שמתאימה לכם, פעילות גופנית בקצב ובאופי שמתאים לכם, העיקר להזרים דם ולא להתנוון...וכמובן לשמוח ולמלא את הנפש והמחשבה בדברים מרוממים.

 למעבר לרכישת מוצרים טבעיים לטיפול באלרגיה

נכתב על ידי צוות האתר.

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר