ליקוריץ – השורש שעוזר להסתגל ולהתחזק בתקופות של מתח וקושי

ליקוריץ – השורש שעוזר להסתגל ולהתחזק בתקופות של מתח וקושי

הוא מומלץ לחולי סכרת, עוזר להפחית רמות כולסטרול ומסייע בטרשת עורקים – כל זאת ועוד הרבה יותר. הכירו את הכירו את צמח המרפא העוצמתי שוש קירח, או במילים אחרות, שורש ליקוריץ.  למי הוא מתאים? מהן איכויותיו הטיפוליות? ואיך הוא מחזק את הנפש?

שורש ליקוריץ (הנקרא גם שוש קירח או ליקריש) הוא צמח מרפא הנפוץ גם ברפואת הצמחית המערבית וגם ברפואה המסורתית במזרח. החלק  הנמצא בשימוש הטיפולי  הוא השורש של הצמח, שורש חזק ועבה, שמסוגל לשרוד גם תנאי אקלים ותנאי שטח קיצוניים. רפואת הצמחים מלמדת אותנו, שהכרות עם מבנה הצמח, המראה, הריח, הטעם.. לכל דבר יש חיבור ורמז לפעילות הרפואית שלו והשפעותיו על הגוף והנפש.

החיבור הזה מלמד אותנו רבות על הליקוריץ, שהוא צמח בעל שורש עבה וקצר שאחוז היטב בקרקע והוא נחשב לשורש חזק מאוד, שיכול לאחוז בקרקע ולשרוד גם בתנאי סביבה קיצוניים. העמידות והסתגלתנות שמאפיינת את השורש מלמדות על קשר ישיר עם היותו צמח אדפטוגני  (מהמילה adapt  שמשמעותה להסתגל) ואכן אחת מתכונותיו הבולטות הוא היכולת שלו לחזק את הנפש ולהגביר את היכולת שלנו להסתגל למצבים משתנים, לעמוד חזקים בתקופות של שינויים, קושי, אי יציבות.

שורש ליקוריץ עוזר בהתחזקות פנימית שמשפיעה גם על הגוף וגם על הנפש ועל כוח העמידות.

אם כך, למי הוא מתאים? שורש ליקוריץ יתאים למי שנדרש לו חיזוק כללי של כלל מערכות הגוף וגם הנפש, למי שמרגיש "תלוש" מהקרקע, לא מצליח להשתלב, לא מוצא את עצמו, מרגיש שאינו נמצא בסביבה שמתאימה לצרכים שלו. נמצא תחת מתח ובתקופה של שינויים רבים מסביב וזקוק ל"עוגן".

אסטמה, סכרת וטרשת עורקים – שורש ליקוריץ מסייע לטיפול בהן

לצד תכונותיו כצמח אדפטוגן, לשורש ליקוריץ יש עוד אייכויות רבות והוא מתאים לטיפול גם בבעיות מטבוליות וגם במערכת הנשימה.

אסטמה, שיעול, צינון ושפעת – לליקוריץ יש יכולת לכייח ליחה ולהרגיע שיעול וקשיי נשימה. מפחית דלקות במערכת הנשימה, מתאים גם לטיפול בדלקות גרון, בפרט אם הן כרוניות.

עייפות כרונית

דיכאון

סכרת – אחד מהחומרים הפעילים המצויים בשורש ליקוריץ הוא Glycyrrhiza, שנחקר רבות וגם נחקר בהקשר לסכרת ונמצא כי הוא מסייע להפחית את רמות הסוכר בדם וגם משפר את רגישות הגוף לאינסולין.

צרבת וכיבים, בעיות עיכול "לא מאובחנות" – פעמים רבות מתח נפשי וקושי להסתגל למציאות (כפי שהרחבנו בתחילת המאמר) משתלבים עם כאבי בטן או בעיות עיכול, שלא נמצאת אף אבחנה ברורה..כקשר גוף – נפש. במצבים אלה הליקוריץ הוא בחירה טיפולית טובה והוליסטית.

מחזק את מערכת החיסון, מתאים לטיפול בזיהומים ונגיפים שונים

כולסטרול וטרשת עורקים – מחקרים רבים בוצעו גם על הקשר בן שורש ליקוריץ והטיפול בכולסטרול, ומצאו שבזכות נוגדי החמצון הרבים שמצויים בשורש הליקוריץ, יש לצמח יכולת אדירה בהפחתת רמות כולסטרול בדם, ירידה בלחץ דם והפחתה במשקעי הכולסטרול בדפנות כלי דם.

שוש קירח או במבליק?

נבהיר כי כל הכתוב מתייחס לאייכויות של שורש ליקוריץ במיצוי וריכוז טיפולי. אל תתבלבלו עם סוכריית הליקוריץ המיתולוגית או מקל שוש או במבליק אם אתם ירושלמים...

 למעבר לרכישת מוצרי ליקוריץ

נכתב על ידי צוות האתר כהעשרה.

הכתוב אינו תחליף לייעוץ אישי ואינו המלצת טיפול.

 

 

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר