עם קמומיל – התינוק (ואת) רגועים!

עם קמומיל – התינוק (ואת) רגועים!

החל מצמיחת שיניים ועד הרגעת הנפש ותמיכה בנדודי שינה... תכירו את הצמח קמומיל, אחד הצמחים הכי ידידותיים שיש. 😊 צמח הקמומיל (ושמן אתרי קמומיל) משמשים להרגעה של מערכות הגוף השונות, הרגעת עיכול, הרגעת מערכת נשימה, הרגעת העור ועוד... וגם להרגעת הנפש.

 צמח הקמומיל ושמן אתרי קמומיל מתאימים ובטיחותיים לשימוש גם עבור תינוקות וילדים וכמובן למבוגרים.

השימושים של צמח הקמומיל

חליטה מפרחי קמומיל ניתן למצוא כיום כמעט בכל בית. מלבד טעמו העדין, קמומיל, הנקרא גם בבונג, הוא צמח מרפא קלאסי עתיק יומין. השימוש הנפוץ הוא בפרחים הקטנים של הצמח, העשירים בתרכובות שמן אתרי ורכיבים פעילים נוספים בעלי פעילות מרגיעה ואנטי דלקתית.

כדי לתאר במשפט אחד את פעילותו הרפואית של הקמומיל, ניתן לומר כי הוא "הצמח הבטוח והמתאים לכל מצב בו יש צורך בהרגעה, של איבר או נפש. בכל גיל."

שמן אתרי קמומיל ומיצוי צמחי יבש או באלכוהול (טינקטורה) מסייעים בעצבנות, מתח ונדודי שינה. עוזרים כמעט לכל מצב של חוסר שקט, וגם מרגיעים חרדות ומחשבות טורדניות.

קמומיל יעיל במצבי דלקת, בפרט דלקת במערכת העיכול, כיבים בעיכול, עוויתות, קיבה עצבנית, גזים, נפיחות או מעי רגיז.

הצמח מתאים גם  למגוון בעיות עור, כמו אקנה, עור אדמומי ורגיש, פטמות סדוקות אצל נשים מניקות ועוד.

 קמומיל הוא אחד הצמחים הבולטים לשימוש עבור תינוקות, הוא אומנם נחשב צמח עדין ויחד עם זאת, מאוד יעיל.

השימוש בקמומיל עבור תינוקות

עבור תינוקות, ניתן להשתמש בחליטת פרחי קמומיל ובשמן אתרי קמומיל וניתן למצוא מוצרי מדף רבים המכילים מיצוי צמחי של קמומיל.

תינוק חסר שקט – אפשר לטפטף טיפה אחת של שמן אתרי קמומיל על המיטה לידו או במבער בטיחותי בחדר. (כמובן, יש לברר מה מציק לתינוק ולטפל בשורש הבעיה)

פעוטות, מגיל שנה פלוס, הסובלים מחוסר שקט, או שסובלים מכאבי בטן או קשיי שינה, יכולים לשתות חליטת תה פושר מפרחי קמומיל, גם באופן קבוע, כתמיכה בשינה ולהרגעה.

כאבי שיניים אצל תינוקות – ניתן להקל בעזרת מוצרים המכילים מיצוי קמומיל או שמן אתרי קמומיל, לדוגמא משחת "קמומילו" או "קמילצ'יק" של ד"ר קיי.

התינוק או הילד סובלים מכאבי אוזניים? קחו כפית שמן שקדים (או שמן זית) ותוסיפי 3-4 טיפות שמן אתרי קמומיל, למרוח מסביב לאוזן, ניתן לחזור על כך 2-3 פעמים במהלך יממה (לא בתוך האוזן)

התינוק או הילד סובל מגירוי בעור? אדמומיות, גרד לא ברור. כהרגעה ראשונית ניתן להכין אמבט פושר ולטפטף פנימה 5-6 טיפות שמן אתרי קמומיל וניתן גם להוסיף חצי כוס שיבולת שועל, להרגעת הגרד.

(אם מדובר באמבט תינוק לשים רק 2  טיפות)

בשל יעילותו בהרגעת העור, ניתן למצוא מיצוי קמומיל במגוון רחב של סבונים, קרמים ומשחות טבעיות לתינוקות וילדים.

למעבר לרכישת מוצרים המכילים את צמח הקמומיל

נכתב על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר