חטיפי חלבון – מה? למה? וכמה ?

חטיפי חלבון – מה? למה? וכמה ?

 

בשנים האחרונות צצו להם עוד ועוד חטיפי חלבון, המבחר עצום, ההבדלים בן חטיף לחטיף משמעותיים, באנו לעשות לכם סדר ולהסביר למי הם מיועדים ולמה כדאי לצרוך מהם.

חטיפים חלבון הם מצד אחד כשמם - "חטיף" תוספת תזונתית טעימה, מפתה, שנותנת מענה מעולה לספורטאים שאוכלים בריא, וזקוקים לכמויות גדולות של חלבון, אך לא רוצים לוותר על ממתק טעים. זה "הפינוק" של אחרי האימון.

בו בעת, חטיפי החלבון הם פשוט חלבון מרוכז ויעיל שנדרש אחרי אימון, בכדי להגדיל את מסת השריר.

למעשה, חטיפי החלבון הם גם פינוק וגם צורך, שהרי צריכת חלבונים, בפרט לאחר אימון כושר, היא הכרחית לצורך הגדלת ובניית שרירים בגוף.

חלבון – אחד מאבות המזון

החלבונים הם חלק מאבות המזון, לצד פחמימות ושומנים, ויש להם כמה וכמה תפקידים חשובים בגוף. החלבונים משתתפים בכל תהליכי הבנייה, בניית עצמות, בניית שריר, בנייה של תאי שיער, ציפורניים ועוד. החלבונים מרכיבים את התאים השונים, לרבות תאי  מערכת החיסון וחיוניים לעצם הקיום של פעולות פיזיולוגיות רבות, לדוגמא חילוף חומרים.

כולם, בכל גיל חייבים לצרוך חלבון, בן אם מדובר בחלבון ממקור חי (כמו עוף או ביצים) או בחלבון צמחי (שילוב של קטניות ודגן מלא מעניק חלבון מלא מהצומח)

מי שאוכל בריא, ומשלב בתזונה שלו בשר, דגים, ביצים, או שילוב של קטניות ודגים מלאים ואגוזים, יכול בפשטות להגיע למינון היומי החיוני של חלבון, אך מי שעוסק בפעילות גופנית מאומצת, חייב לצרוך כמויות גדולות יותר של חלבון. מי שרוצה להגדיל או לנפח את השרירים, חייב לשים לב לבחירת חלבון איכותי ולאכילת חלבון מיד לאחר אימון גופני.

רוצה להגדיל מסת שריר? קח חטיף חלבון.

חטיפי החלבון מכילים בן 20-35 אחוזי חלבון ה 100 גרם חטיף (בממוצע) ומכילים רכיבים נוספים וטעמים רבים. כאשר בוחרים חטיף חלבון חשוב לבדוק כמה אחוזי חלבון אכן יש בו. חשוב לבדוק כמה סוכר הוא מכיל, ולבחור חטיף שאינו מכיל כמויות גדולות של סוכר, או נתרן.

הכי יעיל לאכול את חטיף החלבון מיד בתום האימון או עד חצי שעה לאחר מכן.

 למעבר לחנות לרכישת חטיפי חלבון

נכתב על ידי צוות האתר

 

 

  

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר