פרחי באך - איך הם עובדים ולמי הם טובים?

פרחי באך - איך הם עובדים ולמי הם טובים?

 

פרחי באך זו שיטת טיפול השייכת לרפואת תדרים. בשונה מצמחי מרפא, שפועלים בזכות רכיבים פעילים שניתן למדוד ולחקור, פרחי באך לא מכילים חומר פיזי, אלא תדר אנרגטי ממוקד.

איך פרחי באך עוזרים בריכוז? פחדים ודאגות? איך פרחי באך עוזרים באיזון רגשי, מתח ועצבנות או אפילו בתופעות גיל המעבר?

במאמר הבא תמצאו הסבר מפורט על פרחי באך, דרך פעילותם, יתרונותיהם ואופן השימוש.

מאיפה הגיעה שיטת הטיפול בפרחי באך?

"פרחי באך" זה שם כולל ל 38 תמציות פרחים המופקות השיטה ייחודית.  את השיטה פיתח ד"ר אדוארד באך, רופא בריטי, בשנת 1936. ד"ר באך עסק ברפואה קונבנציונלית, אך הבחין כי קווים מובילים באישיות האדם ומצבו הרגשי משפיעים מאוד על בריאותו, וקשורים לתהליכי מחלה ולתהליכי ריפוי. ד"ר באך הבין שחוסר איזון רגשי מייצר חוסר איזון פיזי המוביל למחלה. ד"ר באך קטלג 38 מצבים נפשיים והתאים להם 38 תמציות פרחים.

התמצית המופקת מהפרח מסייעת לתנועה נפשית ורגשית, עוזרת לצאת מהמצב הרגשי השלילי, מסלקת רגשות שליליים ולעיתים משנה תכונות אופי ואופן התנהגות.

הטיפול בפרחי באך מתחיל בתהליך אבחון בו המטפל מקשיב באופן חד ועמוק לתקשורת המילולית והלא מילולית של המטופל ומאבחן את המצב הקיים. ברוב הפעמים, התמצית הניתנת למטופל מורכבת משילוב של 2-5 תמציות, שיחד נותנות מענה שלם למצב. ניתן לטפל גם בעזרת שימוש בתמצית אחת בלבד.

 

התמציות עצמן מופקות ב"מרכז באך" באנגליה, על פי השיטה הייחודית שפיתח ד"ר באך.

לאילו מצבים הטיפול בפרחי באך מתאים ויעיל?

שיפור הבטחון העצמי

התמודדות עם פחדים, דאגות וחרדות

עזרה עם כעסים

טיפול במחשבות טורדניות

קשיי שינה

איזון רגשי, התפרצויות רגשיות, רגשי אשמה

עייפות כרונית או ניתוק רגשי

ביקורתיות יתר כלפי עצמנו או הסביבה

מסייע להתמודד עם טראומה

מסייע להתמודד עם שינויים ומצבי לחץ – כמו מעברים בחיים, אובדן, הקמת בית, לידות, גירושין ועוד.

תומך בתהליכי דיאטה והפרעות אכילה

ועוד.....

 

על רסקיו בטח שמעתם.

רסקיו היא תמצית פרחי הבאך הכי מוכרת. רסקיו היא "תמצית מדף - שילוב של 5 תמציות פרחי באך שד"ר אדוארד באך שילב וקבע כמתאימה להרגעה כללית ואיזון במצבי קיצון. ניתן לקנות אותה כאשר היא מוכנה, וליטול אותה על מנת לעזור להרגע ממשהו אקוטי שמעלה פחד, חרדה. רסקיו מרגיעה במהירות מצב אקוטי כמו לפני ניתוח או אחרי תאונה.

 

וולנט (walnut)

היא תמצית דומיננטית, היא עוזרת להתמודד עם מצבים של שינויי, עוזרת להכיל ולהסתגל לשינויים כמו מעבר דירה, גיל ההתבגרות, הקמת בית, הריון או לידה, היא מתאימה לטיפול כאשר האדם עומד בפני תהליכים של שינוי גדול ומתאימה גם לטיפול באנשים שבאופיים הם מאוד מושפעים מהדעות של מי שסביבם.

הטיפול הרגשי בפרחי באך נחשב בעצמו לשינוי גדול, ולעיתים וולנט תהיה חלק מהפורמולה על מנת לסייע למטופל בתהליך הטיפולי.

 

כוכב בית לחם

סטאר אוף בית לחם, אחת מהתמציות המרכיבות את הרסקיו. תמצית זו עוזרת להתמודד עם טראומה. הכוונה לטראומה רגשית, שיכולה להיות בעבר הרחוק או משהו שהתרחש ממש כעת. ועוזרת להתמודדות עם טראומה פיזית, כמו נפילה קשה, מחלה שהתפרצה, ניתוח וגם לידה.

 למעבר לרכישת פרחי באך 

נכתב כהעשרה על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר