טיפול טבעי בדלקות בדרכי השתן

טיפול טבעי בדלקות בדרכי השתן

טיפול טבעי בדלקות בדרכי השתן

 

מהי דלקת בדרכי השתן?

דלקת בדרכי השתן היא תופעה שכיחה במיוחד אצל נשים. היא נגרמת לרוב מזיהום של חיידקים בשלפוחית השתן. דלקת בדרכי השתן עלולה לגרום לתחושת חוסר נוחות ואם היא אינה מטופלת, היא עלולה לגרום גם לנזקים בריאותיים.

 

איך נגרמת דלקת בדרכי השתן?

דלקות בדרכי השתן נגרמות לרוב כאשר חיידקים מבחוץ נכנסים לדרכי השתן (דרך השופכה), הם גורמים לזיהום או לדלקת. חיידקים יכולים להגיע לשופכה מפי הטבעת, או - לעיתים נדירות - דרך זרם הדם. אי קולי הוא החיידק שאחראי לרוב המוחלט של הדלקות בדרכי השתן.

התופעה שכיחה יותר אצל נשים מכיוון שאופן חדירת החיידקים שונה בין נשים לגברים וקשור באורך השופכה, שהיא הקטע המקשר בין שלפוחית השתן לפתח יציאת השתן. אצל נשים היא קצרה (3-2 סנטימטרים בלבד) ומאפשרת מעבר נוח של חיידקים מאזור פי הטבעת לשלפוחית השתן. לעומת זאת אצל גברים השופכה ארוכה הרבה יותר (25-20 סנטימטר אצל גבר בוגר), מה שמקטין את הסיכוי לחדירת חיידקים בצורה זאת.

 

מהי התחושה?

התסמינים להימצאות דלקת במערכת השתן נעים בין קלים לחמורים ויכולים לכלול את התופעות הבאות:

  • כאב, עקצוץ או צריבה בעת מתן שתן.
  • תכיפות במתן שתן.
  • אי־יכולת להטיל שתן גם כשחשים צורך עז להשתין. לחלופין מצליחים להטיל לכל היותר כמות קטנה של שתן.
  • תחושה שהשלפוחית אינה מתרוקנת לגמרי.
  • שתן עכור.
  • שתן בעל ריח רע.

 

קיימים מספר תוספי תזונה המסייעים לדלקות במערכת השתן בצורה טבעית:

1.חמוציות

חמוציות קיימות בכמוסות או בתרכיזים במינונים שונים. נטילת כמוסות היא אפקטיבית יותר ורצויה במיוחד בזמן דלקת. ניתן להשתמש בתרכיז בעיקר למניעה של דלקת חוזרת.

החמוציות הוכחו במספר מחקרים כיעילות במצבים אקוטיים של דלקות בדרכי השתן, אך חשוב לדעת שמיצי חמוציות שנמכרים בחנויות עושים את העבודה ההפוכה, במיוחד כאלה המכילים ריכוז גבוה של סוכרים. את החמוציות רצוי לצרוך בצורה של טבליות מרוכזות המכילות אחוז גבוה של חומר פעיל – פרואנטוציאנידים. החמוציות נמצאו יעילות במיוחד נגד חיידק ה- E.coli, שהוא הגורם העיקרי לדלקות בדרכי השתן, בכך שהרכיב הפעיל מונע מהחיידק להיצמד אל תאי האפיתל של דרכי השתן.

 

2.די מאנוז / פמינוז

די מנוז הוא רכיב המזכיר במבנה שלו את הגלוקוז. די מאנוז (D-Manose ) הינו סוכר פשוט אשר מצוי בעיקר בשלפוחית השתן. הוא נוטה להיקשר לחיידקים כגון E-coli ובכך למנוע את היצמדותם לדפנות דרכי השתן ושלפוחית השתן.די מאנוז מסייע לשמור על האיזון של החיידקים הטובים צריכת די מאנוז בעת הדלקת, מסייעת להפחית את הכאבים שבזמן הצריבה מה שמקל את תהליך ההחלמה בצורה ניכרת. 

 

3.פרוביוטיקה

 שילוב חיידקים טובים המסוגלים לאזן את אוכלוסיית החיידקים הנמצאת בדרכי השתן ולמנוע שגשוג חיידקים רעים באזור. רצוי לשלב בטיפול עם צמחים מחטאים, אך יש להפריד את לקיחת הפרוביוטיקה לפחות שעתיים מלקיחת אנטיביוטיקה

 

 תוספי תזונה לטיפול בדלקות במערכת השתן

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר