הכן ילדך לחורף!

הכן ילדך לחורף!

בדיוק עכשיו שרק מתחיל להתקרר...זה הזמן האידיאלי לחזק את הילדים ואת מערכת החיסון שלהם, על מנת להתכונן לעונת החורף ולכל מה שהיא מביאה איתה...ילדים עם מערכת חיסונית חזקה נדבקים פחות וחולים פחות. הכנו לכם רשימת המלצות שיעזרו לכם ולילדים להישאר בריאים.

רוח, קור, וירוסים וצפיפות...למה חולים כל כך הרבה בחורף?

כל שינוי עונה מביא עימו  גל של וירוסים, הדבקות של שפעת ומחלות נוספות. מבוגרים נוטים להידבק פחות מילדים מאחר והם שומרים על מרחק גופני מסוים, אך  ילדים משחקים יחד, מתחבקים הרבה, ונמצאים בקרבה פיזית שיכולה לגרום להעברת מחלות. בנוסף, כיתה גדולה בבית ספר או גן שנמצאת יחד וסוגרת חלונות כדי לשמור על החום, גם היא מעלה את סיכויי ההידבקות במחלות חורף.

אך יש עוד גורמים, כמו שינה מספקת ותזונה טובה שגם להם השפעה על מערכת החיסון של הילד.

אז איך מתכוננים לחורף ומחזקים את הילדים?

המלצה ראשונה: שינה טובה. ישנו קשר חזק בן שינה טובה ומספקת לבן חוזק חיסוני. ילד וגם מבוגר שלא ישן מספיק שעות או לא ישן טוב, מכל מיני סיבות, יהיה חלש יותר. השינה דרושה לגוף ולנפש כדי לעבד חוויות, לעכל מזון, ולעשות המון פעולות שהגוף והמוח עושים רק בזמן שינה.

שעוברים לשעון חורף כדאי לקצר את זמן הפעילות של אחר הצהריים, ולהכין את הילדים מוקדם יותר לקראת השינה – הכוונה לעבור לפעילות יותר רגועה, לסגור מסכים (טלוויזה, מחשב, פלאפון) להתחיל התכוננות לקראת שינה כמו משחק נעים, שעת סיפור, אמבטיה וכו. כל אלה עוזרים לילד להיות מוכן לשינה ומבטיחים שינה טובה יותר.

 

המלצה שנייה: תזונה מאוזנת. בדקו מה הילדים אוכלים, האם מקבלים מספיק ויטמנים ומינרלים? אוכלים גם חלבון? אוכלים אוכל בריא וטרי ולא מתבססים על פחמימות ריקות או חטיפים?

כמעט בכל בית מכירים את בעיית הבררנות באוכל, ואם אתם מרגישים שיש פה עניין מורכב - שווה לקבל הדרכה הורית בנושא, כי מעבר לצד התזונתי יש פה עניין הורי שקשור לדינאמיקה עם הילד.

לצד זה, נסו לקלוט מה הדרך הספציפית שהילד מוכן לאכול מזון בריא. לדוגמא, לא אוהב בשר אבל כן את הקציצות של סבתא – אז תכינו דווקא אותם. דןגמא נוספת, ילד שלא אוכל ירקות, אוהב רק עגבניות שרי או גזר כאשר הוא חתוך רצועות בעזרת קולפן. אז אין מה להתעקש על דרך אחרת.. טוב לחזק את מה שהילד אוהב ולתת לו מזה בכל ארוחה.

ונגלה לכם טריק, פעמים רבות כשהילד הולך לחבר או מתארח איפשהו הוא נחשף למזון חדש ופתאום אוכל דברים שבבית הוא לא אוכל. טוב לבדוק אצל המארחים מה הוא אכל ואיך זה הוגש ולעשות ככה גם בבית.

בנוסף, אפשר "להחביא" מזון בריא בכל מיני דרכים והילד אוכל בלי לשים לב. לדוגמא, מי שאופה עוגה לשבת יכולה להשתמש בקמח כוסמין 70% מלא או 50% מלא ו 50% לבן. לא יהיה הבדל בטעם ובמראה וכבר זה שדרוג טוב יותר. דוגמא נוספת היא לגרד בפומפייה ירק בריא כמו בצל, שום, שורשים של סלרי ופטרוזיליה לטגן מעט, ולהוסיף למרק ירקות או תבשיל בשרי, זה יראה בסופו של דבר כמו רוטב, ייתן המון טעם, ולא רואים בדיוק ממה זה מורכב.

תפעילו יצירתיות ותופתעו 😊

המלצה שלישית: תנו להם תוספים מחזקים.

בראש ובראשונה כדאי לתת ויטמין C לילדים ולתינוקות, כל עונת הסתיו והחורף באופן יומיומי. באם יש מחלה כדאי להגביר כמויות לכמה ימים. כדאי לבחור תוסף איכותי ולא מוצר שהוא כמו סוכריה, כי הסוכר במוצר לא יעיל. יש טיפות או סירופ או אבקה של ויטמין סי והם מתאימים לילדים קטנים וגם לתינוקות.

 

פרוביוטיקה לילדים. פרוביוטיקה לילדים כדאי לתת לילדים שנראים חלשים, שהם קצת חיוורים או חולים באופן תדיר. פרוביוטיקה מתאימה כמובן גם לילדים שיש להם רגישות בבטן, נוטים להידבק בווירוס בטן או להתלונן על כאבי בטן, סובלים משלשול מידי פעם או מהידבקות חוזקת של תולעי מעיים. כדאי לבחור פרוביוטיקה באבקה או טיפות עבור ילדים.

"קינדר ויטל" הוא מולטי ויטמין נפלא לילדים, הוא מכיל שילוב של סידן וויטמינים כמו ויטמין C, D, A, וויטמינים מקבוצת B יחד עם תרכיזי פירות וצמחים שכולם מזינים ומחזקים את הילד ואת מערכת החיסון. הסירופ מגיע בטעם של פירות והוא טעים בזכותם למרות שאין בו סוכר! מומלץ במיוחד לילדים שלא אוכלים הרבה ירקות ופירות או למי שנוטה להיות חולה שוב ושוב.

אחרון חביב, לתינוקות קטנטנים, ניתן לתת טיפות "וקסינציק" של ד"ר קיי. המכילות מיצוי עדין של צמח האסטרגלוס המחזק את מערכת החיסון. מתאים לשימוש מגיל 0.

המלצה רביעית:
הקפידו איתם על שטיפת ידיים עם סבון מיד שחוזרים מהגן, מגן המשחקים ולפני האוכל.

המלצה חמישית ואחרונה:
ילדים נמצאים הרבה במרחב סגור כמו כיתה או גן. צאו איתם הרבה לאוויר הפתוח ובבית כדאי להשאיר חלונות מעט פתוחים בכל חדר. גם במהלך היום וגם בלילה, על מנת שתהיה תחלופה טובה של אוויר נקי.

 

נכתב על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר