מאקה שורש הפלא מהרי האנדים

מאקה שורש הפלא מהרי האנדים

שורש מאקה - משפר את החשק המיני ומסייע לווסת אנרגיה ומשפר את הזיכרון

השורש של צמח המאקה הוא מזון על רב עוצמה שמקורו בהרי האנדים של פרו, הוא ידוע כבר אלפי שנים כצמח מרפא טבעי רב עוצמה עבור הרפואה מהסורתית של שבטי פרו. 

תכונותיו הבריאותיות הרבות של שורש המאקה נגזרות מיכולת צמח המאקה להיות אחד מצמחי המרפא היחידים המסוגלים לשרוד במקומות בעלי תנאים אקלים כה קיצוניים כמו הרי האנדים הגבוהים והקרים. צמח המאקה ובמיוחד שורש המאקה הינו צמח מרפא בעל תכונות של אדפטוגן (צמח מרפא המסייע לעמוד במצבי לחץ). הוא משמש להזנה ולאיזון של המערכת האנדוקרינית של הגוף.

מה מכיל שורש המאקה?

שורש המאקה עשיר בחומרי הזנה ויטמינים ומינרלים, כולל חומצות אמינו וסטרולים צמחיים, חומות שומן וסיבים תזונתיים. בין היתר המאקה מכילה ויטמינים כמו B1, B2, C, D, E, ובמינרלים כמו : ברזל, אשלגן, נחושת, מגנזיום, סלניום, זרחן וסידן ובאלקלואיד ייחודי הנמצא בצמח ונקרא מאקאינה.

 

מהם יתרונות הבריאות של שורש המאקה?

שיפור החשק המיני והאון הגברי.

ההיסטוריה מספרת שלפני קרבות לוחמי האינקה היו צורכים את השורש בכדי לקבל כוחות מיוחדים.

המאקה מעורר את המערכת ההורמונלית,  משום שהוא פועל על מנגנון היצר הגברי.

 

 

העובדה שהוא מסוגל לשרוד בתנאי מזג אוויר קשים וקיצוניים, מעניקה לו הרכב תזונתי עשיר ותכונות יוצאות דופן, מחקרים שבועו לאחרונה מראים כי אצל גברים שזוהתה אצלם ספירת תאי זרע נמוכה לאחר צריכה של המאקה, חל שיפור משמעותי וזאת לאחר מספר חודשים ספורים של שימוש קבוע.

 

 

 

בשל התכונות האדפטוגניות המאקה מסייע גם לנשים בגיל המעבר 

שנן השפעות רבות של החומרים במאקה התורמים לסיוע עם תופעות גיל המעבר בנשים. מחקר מצא כי צריכת מאקה מסייעת לשיפור רב ברמות מצב הרוח, דיכאון, חרדה ואף בתפקוד ובחשק המיני - כולם סימפטומים האופיינים לנשים במהלך גיל המעבר. מחקר שבוצע באוסטרליה מצאו כי נטילה ממושכת של מאקה בגיל המעבר גורמת לירידה משמעותית בהורמון ה- FSH וברמות הורמוני LH, המשפיעים על ייצור הורמוני המין בשחלות, תוך עליות ברמות הורמוני אסטרוגן ופרוגסטרון. 

שיפור יכולות קוגניטיביות ורמות אנרגיה

צמח המאקה נמצא יעיל בחיזוק הגוף בזמן ביצוע פעילות גופנית, זאת בשל חומרים ממריצים דמויי קפאין אותם הוא מכיל, יש לציין כי בשימוש במאקה בניגוד לקפאין אין את תחושת "רכבת ההרים" של עלייה וירידה לאחר מכן ברמות האנרגיה. לשורש המאקה ישנן גם השפעות עצביות וקוגניטיביות. עכברים שנבדקו בעת התמצאות במבוך, הראו תוצאות טובות יותר לאחר צריכת מאקה. נתונים נוספים הראו שיפור בתהליכים קוגניטיביים, בהם שיפור הזיכרון בקרב מבוגרים בגיל המעבר, במיוחד כאשר צרכו את שורש המאקה השחור.

 

מעבר לחנות לרכישת שורש מאקה מבמצע

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר