תוספי תזונה טבעיים המסייעים לירידה במשקל

תוספי תזונה טבעיים המסייעים לירידה במשקל

תוספי תזונה לירידה במשקל

קיימים היום בשוק מספר רב של תוספי תזונה טבעיים המסייעים לירידה במשקל, חלקם מורכבים מרכיב אחד וחלקם קומפלקס של רכיבים המשולבים ביחד במטרה לעזור לשרוף יותר שומנים באופן טבעי ובמטרה להפחית את התיאבון ולהגביר את רמות האנרגיה הטבעיות.

ננסה לעשות סדר בשוק הדיאטות הטבעיות ונסביר פה על כל אחד מהמרכיבים בנפרד:

 

סיבי קונג'אק

הקונג'אק הוא צמח המקורו באסיה המכיל סיבים מסיסי מים בעלי יכולת ספיחת נוזלים גבוהה במיוחד. סיבים אלו נקראים גלוקומנאן ובמגע עם מים הם מתנפחים ויוצרים ג'ל סמיך הממלא את מערכת העיכול ויוצר תחושת שובע גדולה. סיבי גלוקומנאן הינם סיבים טהורים המסוגלים לספוח נוזלים עד פי 200 יותר ממשקלם. סיבי קונג'אק ממלאים את הקיבה באופן כזה שמאותת למוח על תחושת שובע מוקדמת. לכן מתאים לסיוע בהפחתת המשקל בוויסות בקרת מנגנון הרעב והשובע.

רצוי לצרוך את סיבי הקונג'אק כחצי שעה לפני הארוחה ולשתות לאחר מכן כמו נכבדת של מים (כשתי כוסות) כאמור הקונג'אק מתנפח בקיבה וגורם להל להמלה פיזית ולכן גורם לתחושת שובע טבעית.

יש לציין כי מחקרים הראו כי לקונג'אק תכונות בריאותיות נוספות והואנמצא כמסייע הפחתת לחץ דם ונמא כיעיל בהורדת הערך הגליקמי של מזונות איתם הוא נצרך.

גרסיניה קמבוג'יה

גרסיניה קמבוג'יה (Garcinia Cambogia) הוא עץ שגדל באזור דרום אסיה, ופירותיו דומים לדלעת קטנה. הרפואה המסורתית של דרום הודו ותאילנד עושה בגרסיניה קמבוג'יה שימוש נרחב כתרופה אלטרנטיבית על פי הרפואה הארוודית.

צמח הגרסיניה קמבוג'ה מכיל 50% חומצת HCA חומצה הידרוקסיסטרית שהוכחה במחקרים כגורם משמעותי העוזר ומזרז ירידה במשקל. המחקרים הוכיחו כי חומצת הHCA מעודדת הרזיה ושיפורבחילוף החומרים הטבעי של הגוף.

החומר הפעיל ה HCA מסייע בפעולות הנ"ל:

מעלה את רמת הסרוטונין במוח, מה שמרגיע אכילה רגשית ותאווה למאפים ומתוקים.
מדכא תיאבון, מרגיעה רעב ומונעת אכילה בלתי מבוקרת
מונע מתאי שומן חדשים להיווצר בגוף
מאזן את רמת הקורטיזול, ההורמון האחראי על רמת הסטרס והרגעת ולהרגיע לחץ.

חומצה לינואלית CLA

CLA (Conjugated Linoleic Acid) או בעברית, חומצה לינולאית משולבת. חומצת שומן זו שייכת לקבוצת חומצות השומן הלינולאיות מסוג אומגה 6. חומצת CLA מסייעת לצמצום אחוזי השומן בגוף, על ידי הפחתת כניסת השומן לתאי הגוף ואגירת השומן בתא, כלומר סיוע במניעת הפיכת הפחמימות או האנרגיה המיותרת בגוף להפוך לשומן. כמו כן, היא נקשרת להעלאת קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) בגוף, גם בזמן מנוחה, ובכך מעלה את היעילות של תהליך הרזייה (בשילוב עם תזונה נכונה ופעילות גופנית).

חומצה לינואלית ידועה כיעילה המיוחד בהפחתת השומן הבטני

רצוי במיוחד לצרוך אותה בסמוך לפעילות ספורטיבית דבר המשפר מאוד את האקטיביות בשימוש בCLA.

ל-קרניטין

ל-קרניטין היא חומצה אמינית שתפקידה העיקרי בגוף העברת חומצות שומן ארוכות שרשרת

למיטוכונדריה -של התא - למטרת ייצור אנרגיה. כלומר היא מסייעת מאוד להפוך את השומן האגור בגוף לאנרגיה זמינה לשימוש ועל ידי כך לסילוקו מהגוף.

כמו הCLA פעילות חמצת שומן ל-קרנטין היא אפקטיבית במיוחד בזמן פעילות גופנית ולכן רצוי לשלב את הצריכה בסמוך לפעילות גופנית אירובית

 

קפה ירוק

קפה ירוק הינו חומר גלם אשר משמש להפקת קפה קלוי. שמו של הקפה נגזר מצבעו הירוק של פול הקפה טרם הליך הקלייה, בו הוא הופך לחום. קפה ירוק מכיל ריכוז מרשים של רכיבים אורגניים שיש להם השפעה חיובית ביותר על הבריאות. אחד המרכיבים הדומיננטיים בקפה ירוק הם הפוליפנולים.

פוליפנולים הם תרכובות אשר מצויות אופן טבעי בקפה ובשאר הצמחים. תרכובות אלו מיוצרות בתאי הצמח, והן תוצרי לוואי של הליכים שונים בצמח.

במחקר  הבודק את השפעתו של הקפה הירוק שנמשך במשך 12 שבועות בקרב 40 אנשים הסובלים השמנת יתר. נצפתה ירידה של 5.4 ק"ג במשקל לעומת 1.7 ק"ג בקבוצת הפלסבו, ה-BMI  ירד ב-10% לעומת 2% בקבוצת הפלסבו. כמו כן, נצפתה השפעה מעכבת על ספיגה של סוכרים. מחקרים נוספים הדגימו תוצאות דומות.

 

לסיכום 

באופן כללי נאמר  כי שילוב של מספר מהמרכבים ביחד במינונים מספיקים יכול לסייע יותר בהורדת המשקל במהירות

כמו כן נדגיש במיוחד כי נטילת התוסף הינה רק חלק מתמיכה בשינוי אורך החיים הבא לידי ביוטיו בתזונהמאוזנת ופעילות גופנית וכי אף תוסף תזונה לבדו אינו יכול לגרום לירידה במשקל אלה רק לסייע להפחתת תחושת הרעב להגברת האנרגיה ולסריפה מוגברת של שומן וקלוריות

 

מעבר לחנות לרכישת מוצרי דיאטה טבעיים

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר