תכונות הריפוי הטבעי של שורש הכורכום

תכונות הריפוי הטבעי של שורש הכורכום

 

כורכום לריפוי טבעי של מחלות

 

הכורכום, האליל שבתבלינים, נחשב לתבלין העל. מעבר לצבעו של הכורכום והטעם המדהים
נמצא כי הכורכום מכיל חומר פעיל הקרוי כורכומין. נמצא כי הכורכומין מכיל מספר לא קטן של ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים אנטי-דלקתיים. הכורכום עשיר בסיבים תזונתיים, בוויטמינים מקבוצת B, ויטמין C ,סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, זרחן, אבץ וחומצות שומן בלתי-רוויות.
השימושים הבריאותיים של כורכום:
כורכום למערכת העיכול 
הכורכום, בזכות הכורכומין, עשיר בוויטמינים ומינרלים אשר מאיצים את אופן הפעולה של מערכת העיכול, הפירוק והספיגה בגוף. בנוסף, הכורכומין מפגין יכולות אנטי פטרייתית כנגד סוגים שונים של פטריות מזהמות שונות, כולל פטריית הקנדידה, תולעים, טפילים וחיידקים במערכת העיכול. בנוסף, בזכות האשלגן, הכורכום עוזר לאגור נוזלים בצורה בריאה בגוף ולשמר את מאזן הנוזלים תקין.
כורכום למערכת הדם
הכורכום אף מסייע להפחית את השומנים בדם שלנו. הוא נחשב למדלל דם (תחליף לאספירין) עקב  הפעילות נוגדת החמצון שלו, מפחית את ריכוז ה- LDL בכלי הדם ומעלה את הHDL - ובכך יוצר איזון בין שניהם. משמע נוגד טרשת עורקים, מפחית סיכון למחלת לב וכלי דם. 

  

כורכום לניקוי כבד וניקוי רעלים
כורכומין תומך בתהליכי ניקוי רעלים בכבד, בהגברת הייעול של אנזימי הכבד אשר, מהווים נוגדי חמצון בכבד, לשיקום רקמות כבד פגועות ולמניעה של הרס רקמת הכבד. יתרה מכך, לכורכומין השפעה אנטי-ויראלית ישירה כנגד וירוסים הפוגעים הכבד, הפטיטיס מסוג B והפטיטיס מסוג C. 

  

כורכום לעור
הכורכומין הוא נוגד חמצון חסון אשר מסייע לנקות את העור ולהבהיר את העור. בנוסף, הכורכום ידוע כתרופה טבעית הנלחמת בחיידקים וזיהומים. לא רק שהיא מצוינת עבור אנשים בעלי עור רגיש או אלרגיות, אלא שיתכן והכורכום אף יסייע לכם להימנע מהן כליל.

  

בבחירת תוסף תזונה הספיגה בכורכום חשובה יותר מהמינון:  

כורכומין בשילוב פוספוליפידים

כורכומין מטבעו לא מסיס במים, אך הוא יכול להקשר לרכיבים שומניים פוספוליפידים.

אלו הם רכיבים בעלי מבנה מולקולרי מיוחד, המאפשר להם להיות מסיסי מים מסיסי שמן בעת ובעונה אחת. המולקולות הפוספוליפידיות הן אלו שמרכיבות את קרומי התאים (ממברנות) בכל עולם החי.

פוספוליפידים שונים יוצרים מבנים סגורים וכדוריים הקרויים ליפוזומים. הם מסוגלים לעבור במערכת העיכול ובכלי הדם, עד הגעתם לתאי מטרה שונים בגוף ולהתאחד עם קרומי התאים.

 

התוויות נגד 

לא נמצאו תופעות לוואי בעקבות נטילת מינונים גבוהים של כורכומין; לעיתים רחוקות נצפו מקרים של שלשולים, ואלו יכולים להיפתר ע"י נטילת מינונים נמוכים יותר או נטילה בזמן הארוחה. לא מומלץ ליטול כורכומין לסובלים מאבני- מרה או מסתימת תעלת המרה, מפני שזה מעלה את רמות החומצה במרה. אם אתם נוטלים מדללי דם, היוועצו עם רופאיכם לפני השימוש בכורכומין. משום שהוא מדלל דם, אין ליטול לפני ניתוח.

 

 

מעבר לחנות תוספי תזונה כורכום

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר