תוספי תזונה סידן וטיפול טבעי באוסטיאופורוזיס

תוספי תזונה סידן וטיפול טבעי באוסטיאופורוזיס

סקירה על תוספי תזונה סידן ועל טיפול טבעי בדלדול עצם (אוסטיאופורוזיס)

 

 

תיאור כללי:
סידן, Ca, הוא אחד ממיני המינרלים החיוניים לגוף האדם משום שהסידן אחראי בעיקר לבניית העצמות והשיניים, 99% ממנו נאגר בתוכן. לסידן מגוון רחב של תפקידים: בין היתר, הוא אחראי על התקשורת בין השרירים והעצבים (אחראי על כיווץ השרירים), מסייע בתהליך הפרשת הורמונים ומסייע בתהליכי הפירוק של השומנים והחלבונים ובכך מפחית את רמות הכולסטרול בגוף, שומר על בריאות העור והציפורניים והכרחי לחיי האדם. 
משום שרמות הסידן בגוף מבוקרות בקפידה, סידן הוא אחד המינרלים שלגוף הכי קשה לעכל: הסידן מתעכל לפי הצורך של הגוף; כשקיים עודף, הסידן נאגר במקומות לא רצויים כמו בכליות. כאשר יש חוסר, השרירים מתנוונים והעצמות נחלשות אחד הגורמים לאוסטאופורוזיס.  
דלדול עצם היא מחלה שכיחה מאוד בעיקר בקרב נשים מגיל המעבר ומעלה מכיוון שספיגת הסידן בגוף הולכת ופוחתת.
סידן טבעי המיוצר מאלמוגים. הוא נעשה פופולרי באמצע שנות ה- 90 כשחוקרים יפניים מצאו כי  סידן האלמוגים עשיר גם במינרלים נוספים. סידן האלמוגים נחשב למקור טבעי ואיכותי לסידן, בשל כושר הספיגה הגבוה מבחינה ביולוגית והיותו חיוני לשמירת מסת העצם. סידן אלמוגים מכילה יותר מ-70 סוגי מינרלים. העיקריים שבהם הם סידן ומגנזיום, וכן סיליקון, ברזל, מנגן, אשלגן, נחושת, אבץ, כרום, יוד, ועוד. המינרלים בסידן אלמוגים נמצאים בצורה של תרחיף בגוף, ולכן והם נספגים בו בקלות יתרה.
חומצה ציטרית מהווה חומר חשוב במטבוליזם; היא אחרית על תוצר הביניים הראשון של מעגל חומצת הלימון(קרבס), מהווה חלק חשוב בנשימה התאית שלנו.
סידן ציטראט היא צורה אורגנית של סידן הנקשרת לחומצה הציטרית (חומצת לימון). קשירה זאת משפרת את קליטתו . הדבר מדומה יותר לנהיגה במכונית לתוך התא.יש לך סיכוי מעט טוב יותר לספוג חלק מהסידן מאשר עם נשא הפחמן calcium carbonate.
הסידן המופק מסרטנים כחולים (הסרטן האוסטרלי). 
הסרטן הכחול גדל בסביבה של מים מתוקים הריקים מסידן. מסתבר שהסרטן הכחול משאיל את השריון שלו הוא מייצר שני גולות(calcium carbonate amorphous). מנגנות זה נותן לסרטן הכחול את היכולת לבנות שלד ב 3 ימים להבדיל מסרטני ים שבונים שלד בין 3-4 שבועות. בשנת 2011 חברת אמורפיקל פרסמה מחקר פרה קליני המראה כי סידן פחמתי אמורפי סינתטי נספג בכ-40% יותר לעומת סידן פחמתי גבישי.

יטמין D  תורם בעיקר לספיגת הסידן בגוף שלנו. הוא דואג לווסת את כמות הסידן בגוף ולדאוג לכמויות גבוהות של הוויטמין בדם. ביחד עם בלוטת התריס הם בוחנים את כניסתו ויציאתו של הסידן מהעצם באופן קפדני. כאשר ישנה כמות מספקת של ויטמין D בגוף, הוא דואג להפריש יותר חלבון במעיים, הקושר אליו את הסידן ומגביר את ספיגתו של הסידן במעיי. בנוסף מונע ממנו "לברוח" דרך הכליות בשתן(הדבר גם מונע הצטברות של סידן בכליות – מונע אבנים בכליות)

 

לסיכום נאמר באופן כללי כי כאשר לוקחים תוספי תזונה סידן רצוי לקחת סידן איכותי בעל ספיגה טובה מכיוון שסידן שאינו איכותי עלול לגרום יותר נזק מתועלת שכן הוא שוקע בכלי הדם במקום להיספג בעצמות 

 

מעבר לחנות תוספי תזונה לטיפול בדלדול עצם (ב

אוסטיאופורוזיס)

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר