טיפול טבעי באלרגיות

טיפול טבעי באלרגיות

טיפול טבעי באלרגיות

 

אלרגיות אמנם אינן מוגדרות כמחלות אך אין ספק כי הסימפטומים שלהן מזיקים לשגרת החיים הנורמלית ואף עשויים לגום להחמרה של מחלות מסוימות. רבים סבורים כי אלרגיות הן רק תופעה עונתית, אך לא בהכרח ואלרגיות חריפות יכולות להמשך גם בכל משך השנה ולעתים חריגים אפילו לכל החיים. ישנן כאמור אלרגיות למזון, אלרגיות בדרכי הנשימה ואלרגיות בעור.
מהי אלרגיה?
אלרגיה הנה תגובה נגדית חריפה בה מערכת החיסון יוצרת נוגדנים כתוצאה מחשיפה לרכיבים שונים הנמצאים במוצרי מזון באוויר או בחומרים שונים איתם בא הגוף במגע. התגובה האלרגית מתבטאת בתסמינים כמו גירוי, נפיחות, שיעול, נזלת ובמקרים מסוימים אף הקאות שלשולים ותגובות חריפות מאוד יכולות אף לגרום להתנפחות דרכי הנשימה. 
אלרגיה עשויה להיות גנטית (נטייה תורשתית) או להתפתח עם השנים, בעיקר במצבים של מתח נפשי רב (סטרס), חולשה של מערכת החיסון או חולשה של מערכת העיכול, תפריט לא מאוזן הכולל כמות גדולה מדי של חלבון מן החי, ומחסור בויטמינים ומינרלים מסוימים.
מקובל לחלק אלרגיות לשני סוגים מרכזיים:
אלרגיה בדרכי הנשימה ובעור (המוכרת גם כ"אלרגיה סביבתית" או "התקפים אלרגיים") – נגרמת מרכיבים הנשאפים אל תוך הגוף, כגון אבקנים של פרחים וצמחים שונים, שיער של בעלי חיים וכימיקלים שונים (כגון אלה הנמצאים במוצרי ניקיון וחומרי הדברה); או רכיבים החודרים לגוף באמצעות תכשירים קוסמטיים שונים (משחות, קרמים, בשמים וכו'). התקופות המועדות להתפרצות של אלרגיה בדרכי הנשימה הן האביב והסתיו, מאחר שבעונות המעבר גדלה הכמות של רכיבים שונים הנישאים באוויר. זו הסיבה שבעונות אלה נרשמת על פי רוב עלייה במספר הסובלים מקדחת השחת. עם זאת, כאמור, אלרגיה בדרכי הנשימה או אלרגיה בעור עלולות להתפרץ גם ביתר עונות השנה.
אלרגיה למזון – נגרמת מצריכת מוצרי מזון שונים. כך, למשל, סוגי מזון נפוצים כגון חיטה או תירס גורמים לגירוי של מערכת החיסון או מערכת העיכול. האלרגיה נובעת מקושי או חוסר יכולת של הגוף להתמודד עם רכיבים מחוללי אלרגיה הנמצאים בסוגי מזון שונים, או בחולשה ו/או תפקוד לקוי של מערכת העיכול.

תסמינים נפוצים של אלרגיה בעור או אלרגיה בדרכי הנשימה

  • דלקות עיניים קלות המתבטאות על פי רוב בתחושת צריבה, אדמומיות והפרשה מוגברת של דמעות
  • גודש במערכת הנשימה (העליונה והתחתונה) המתבטא על פי רוב בייצור מוגבר של נזלת וליחה, נפיחות בסינוסים, תחושת צריבה בגרון, שיעולים תכופים והתעטשויות רבות.

תסמינים נפוצים של אלרגיה למזון

  • הופעת כתמים בעור
  • פריחה בעור, הופעת גרד ותחושת צריבה מעקצצת (עד כדי התפרצות של מחלות עור כגון פסוריאזיס)
  • קוצר נשימה
  • הפרעות שונות בתפקוד מערכת העיכול, כגון צרבות תכופות, כאבי בטן, הצטברות גזים, בחילות, עצירות, שלשולים, הקאות ועוד
  • גודש במערות האף המתבטא על פי רוב בייצור מוגבר של נזלת וליחה, נפיחות בסינוסים, תחושת צריבה בגרון, שיעולים תכופים והתעטשויות רבות
  • דלקות עיניים קלות המתבטאות על פי רוב בתחושת צריבה, אדמומיות והפרשה מוגברת של דמעות

טיפול טבעי באלרגיות

ראשית נציין כי הטיפול הטוב ביותר הוא הימנעות ממגע או אכילה של אותם רכיבים הגורמים לאלרגיה אך לא בכל המקרים ניתן להימנע מכיוון שרכיבים מסוימים  נמצאים באוויר ובמים ללא שליטתנו.

קיימים מספר תוספי תזונה אפקטיביים במיוחד המסייעים להתמודד עם הסימפטומים של  האלרגיות:

קוורצטין – קוורצטין הוא ביופלבונואיד אקטיבי, בעל השפעה נוגדת-דלקתית, אנטי-היסטמינית ונוגדת- חמצון חזקה. תכונותיו אלה של הקוורצטין, הופכות אותו לרכיב חיוני בטיפול בתגובות אלרגיות ובמחלות דלקתיות

ברומליין - שם כולל לקבוצה של אנזימים מפרקי חלבון המופקים מגזע האננס ומסייעם במצבי אלרגיה

ויטמין C - ויטמין C חשוב לתמיכה במערכת החיסון במצבים של צינון, שיעול, שפעת וכו. פעילותו לחיזוק מערכת החיסון על ידי השמדת רדיקלים חופשיים מסייעת במצבי אלרגיה

פרוביוטיקה

 

מעבר לחנות לטיפול טבעי באלרגיות

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר