טיפול טבעי בהליקובקטר פילורי - מהן דרכי הטיפול ותוספי תזונה מתאימים?

טיפול טבעי בהליקובקטר פילורי - מהן דרכי הטיפול ותוספי תזונה מתאימים?

טיפול טבעי בהליקובקטר פילורי

מהוא בכלל חיידק ההליקובקטר פילורי ?

ארגון הבריאות העולמי קבע כי חיידק ההליקובקטר הוא המזהם הנפוץ ביותר בעולם המערבי, זה הוא חיידק החודר דרך הקיבה וגורם להפרשה של אמוניה בסיסית הנוגדת את חומציות מיצי הקיבה ולכן גורמת לתהליך של דלקת ופצעים בדופן הקיבה.

  

התסמינים של המחלה:

  • צרבות
  • גזים
  • כאבי בטן
  • מחסור בויטמין B12 ואבץ
  • קשיי עיכול

החדשות הטובות הן כי ניתן לטפל ביעילות בצורה טבעית בחיידק הליקובקטר פילורי בעזרת שילוב של תוספי תזונה ואורך חיים נכון.

ראשית נאמר כי על מנת לטפל ביעילות בחיידק ההליקובקטר פילורי הדבר הראשון שחשוב הוא לדעת בוודאות כי זו היא הבעיה, האבחון של חיידק ההליקובקטר נעשה על ידי בדיקת נשיפה פשוטה ואם קיים חשש ניתן לבקש לעשות בדיקה זו מהרופא, כמו בכל מחלה לאבחון מוקדם של המחלה יש יתרונות רבים, כך נוכל להתחיל בטיפול מהר יותר, הסיכוי להחלמה גבוה יותר, יגרם פחות נזק לטווח הארוך וגם הטיפול יהיה נעים יותר ופחות אגרסיבי.

הטיפול הקונבנציונלי בהליקובקטר כולל בדרך כלל שילוב של מספר סוגי אנטיביוטיקה, יחד עם סותרי חומצה כמו אומפרדקס, הטיפול הזה הוא יחסית "אלים" ויכול לגרום לתופעות לוואי לא נעימות כמו כאבי בטן חריפים, שלשולים והקאות, חוסר אנרגיה ועייפות וכן למחסור חמור בויטמינים ומינרלים חיוניים.

תוספי תזונה לטיפול טבעי בהליקובקטר פילורי:

תוספי התזונה העיקריים בהם נשתמש לטיפול בהליקובקטר משלבים צמחי מרפא שהם מעיין אנטיביוטיקה טבעית שעוזרת לחסל את חיידק ההליקובקטר וכן טיפול תומך המסייע ליצור סביבה בה לחיידק קשה להתפתח ולשגשג וכן טיפול תומך לתופעות הלוואי.

ליקוריץ - לתמצית ליקוריץ יש יכולת אנטי דלקתית. הוא מצמצם היווצרות של ציטוקינים בגוף ומגביר את יצירת הרירית בקיבה. דה-גליצירינייטד ליקוריץ נמצא מפחית נזק של תרופות, משפר את מצב רירית הקיבה ועוזר לריפוי כיבי תריסריון. נמצא שאם לא מטפלים בנגעים, קיים סיכון שהחיידק יחזור ואתו סיבוכים כמו כיב תריסריון.

פרוביוטיקה – תוספת של פרוביוטיקה לטיפול בהליקובקטר פילורי נכונה משתי סיבות: ראשית כדי להעלות את אחוזי החיידקים החיוביים בקיבה ביחס לחיידקי ההליקובקטר, ושנית כדי להפחית תופעות לוואי הקשורות בטיפול האנטיביוטי אם הוא נלקח. כבר לפני כעשור פורסמו עבודות על ההשפעה האנטימיקרוביאלית הטובה של זני חיידקים פרוביוטיים מסוימים, כמו Lactobacillus spp, על ההחלמה מהליקובקטר פילורי

שמן אורגנו – שמן אורגנו הוא אחד הצמחים הנחקרים ביותר בעולם המערבי את תכונותיו הייחודיות ניתן לזקוף לזכותם של שני רכיבים פעילים עיקריים: תימול (Timol) וקרווקרול (Carvacrol), בעלי תכונות אנטי זיהומיות ויכולת לקטול קשת רחבה של חיידקים, וירוסים, ופטריות.

 

ממה להמנע?

בתקופת הטיפול רצוי לשנות מעט ולהקפיד על אורח חיים ותזונה נכונה יותר כדי לסייע לאפקטיביות ולקצר את הטיפול, לכן נרצה להמנע או לפחות לצמצם את המזונות וההרגלים הבאים:

  •  להפחית קפאין
  • להימנע לגמרי מעישון
  • להפחית מזונות חומציים
  • להשתדל לישון מעט יותר
  • להפחית ירקות ממשפחת הסולניים

   

בהצלחה בטיפול

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה לטיפול בהליקובקטר

  


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר