אבץ

אבץ

בעיות בריאות הנגרמות כתוצאה ממחסור באבץ

אבץ הוא מינרל ואחד החשובים שבהם בגוף האדם, צריכה לא מספקת של אבץ ויש להוסיף בצורה יומיומית יכולה להוביל לבעיות בריאות רבות, חלקן קלות ולא מורגשות אך חלקן יכולות להיות חמורות. יש להקפיד על צריכה יומיומית לגברים כ-11 מ"ג אבץ ולנשים כ8-מ"ג אבץ ביום, ואם אתם עוסקים בפעילות גופנית, אף יותר.

אבץ משתתף במספר תהליכים כימיים בגוף כמו איזון הורמונלי, חילוף חומרים, חלוקת תאי הDNA, בריאות העור הציפורניים והשיער, החלמת פצעים מהירה, בריאות העיניים ועוד

אוכלוסיות הנמצאות בסיכון מוגבר למחסור באבץ הן: בני נוער, אנשים הסובלים ממחלות עיכול כמו קרוהן, נשים בהריון, ספורטאים, צריכת אלכוהול גבוה.

להלך מספר בעיות בריאות היכולות להיגרם כתוצאה ממחסור באבץ:

בעיות פוריות

אבץ חיוני גם לנשים וגם לגברים להגברת הפריון ופתקוד תקין של מערכת הרבייה. אצל גברים האבץ הוא מרכיב הכרחי וחיוני לתקינות הזרע ואצל נשים מחסור באבץ יכול לגרום ללידה מוקדמת או במשקל נמוך.

נדודי שינה

כחלק מתפקידו כמוסת הורמונלי אבץ מסייע להסדיר את תפקוד הורמון הנקרא מלטונין, הורמון זה מווסת ומסייע להיכנס למצב של הירדמות, מחסור באבץ יכולה לגרום לתפקוד לא תקין של ההורמון ולנדודי שינה, נטילת אבץ לפני השינה במיוחד יחד עם מלטונין יכולה לעזור לפתור בעיות שינה הקשורות להורמון זה.

החלמה איטית מפצעים

אבץ הוא רכיב חיוני בהתפתחות וחלוקת התאים, מחסור באבץ יכול להוביל להחלמה איטית מפצעים.

נשירת שיער

אם אבץ אחרי לחלוקה תקינה של תאי  הגוף הדבר בא לידי ביטוי בצורה כפולה למכופלת כשמדור בתאי השיער העור והציפורניים בהם משחק האבץ תפקיד משמעותי מאוד, מחסור באבץ אפילו קטן יוביל כמעט תמיד למראה של שיער שבור, ציפורניים שבורות, עור מתקלף על הידיים וסביב הציפורן. אם אתם סובלים מהתופעות הנ"ל בשל מחסור באבץ צריכת תוסף אבץ יכולה לסייע לכם מאוד ומהר.

מערכת חיסון חלשה

אבץ משחק תפקיד משמעותי בתהליך שנקרא אפופטוזיס, בו התאים שמהווים סיכון לבריאות שלכם יכולים לפגוע בגוף משום שהם מתוכנתים לחסל את התאים ולפגוע בגוף. אבץ מסייע גם למנוע דלקות מיותרות בגוף ומתקשרות למניעת בעיות ומחלות רבות כולל מחלות לב, אסתמה, הזדקנות מוקדמת, סרטן, אלרגיות ועוד

 

אם אתם סובלים מהתופעות הנ"ל או נמצאים באחת מקבוצות הסיכון בדקו את התזונה שלכם ואם צריך ממולץ לצרוך תוסף תזונה של אבץ

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה אבץ

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר