מהם מזונות העל?

מהם מזונות העל?

מזונות העל 

מזונות על או "סופר פודס" נקראים כך מכיוון שמכילים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון וגם מסייעים בריפוי מחלות ומצבים רפואיים רבים.

 

הנה כמה מהם:

 

מורינגה- למורינגה, או בכינויה "עץ הפלאים" יתרונות בריאותיים רבים ביניהם השפעה חיובית על תפקודי כבד, עוד ושיער, בריאות העצם, מערכת חיסון, בריאות מערכת הלב וכלי דם, תפקודי כליות, בריאות העיניים, הגברת חלב אם אצל נשים מניקות ומניעת סרטן.

בנוסף לכל אלו, עפ"י מחקר שהתפרסם המורינגה מתאימה לטיפול בבצקות, נפיחות, התנוונות תאים במוח, סכרת, אסטמה, דלקת פרקים, אפילפסיה, הפרעות בפעילות בלוטת התריס, אנמיה וזיהומים פטרייתיים, ויראלים, חיידקיים או פרזיטים.

 

ספירולינה- ספירולינה הינה אצת מים מתוקים אשר נחשבת למקור מצוין לנוגדי חמצון, ויטמיני B, חלבון, ברזל, אומגה 3, אבץ, סידן וויטמינים ומינרלים נוספים.

בין יתרונותיה הרבים היא מסייעת לאיזון רמות סוכר בדם, מגבירה שריפת שומנים במהלך אימון, יכולה לסייע לסובלים מאלרגיות בגלל היותה מפחיתה דלקת המובילה לגודש באף ובעיות נוספות.

יתרון נוסף, הספירולינה מסייעת בהוצאת מתכות כבדות מהגוף, או במילים אחרות, מסייעת לניקוי רעלים מכיוון שמכילה רמה גבוהה של כלורופיל אשר עוזר להוציא רעלים מהדם ומשפר את תפקוד מערכת החיסון.

ניתן לצרוך אותה באופנים שונים כגון: טבליות, כמוסות או אבקה, פתיתים, קפואה (קוביות לפי מנה ליום) שאותם ניתן להוסיף לשייק פירות או פשוט לערבב בנוזל ולשתות אך חשוב לציין כי לספירולינה טעם מיוחד שצריך להתרגל אליו.

אנשים הנוטלים תרופות מדללות דם יש להיוועץ ברופא לפני תחילת השימוש בספירולינה מכיוון שגם היא מדללת דם ועלולה להגביר את הפעולה

 

עשב שעורה- עשב השעורה בעל סגולות מרפא רבות ביניהן הוא מקל על קוליטיס, מונע ומטפל בסרטן, מחזק את מערכת החיסון, מנקה רעלים מהגוף, מגן על התאים מפני קרינה, שומר על בריאות העור ועל מאזן בסיס חומצה בגוף, מעלה רמות אנרגיה ותורם לבריאות העצם. את עשב השעורה ניתן לצרוך בצורת מיץ קפוא המגיע לפי מנות יומיות, בתור אבקה שאותה ניתן לערבב במים או בשייק פירות או בצורת טבליות.

 

נוני- פרי הנוני בעל ערכים תזונתיים גבוהים מאוד, הוא מכיל מגוון גדול של ויטמינים ומינרלים וגם המון נוגדי חמצון.

הנוני ניחן ביכולות ריפוי רבות ומגוונות כגון: מסייע לרפא גאוט (שיגדון), מעלה רמות אנרגיה, מספק הקלה על דלקות מפרקים, מזרז תהליכי החלמה של פצעים, מגן מפני סרטן, סכרת ומחלות כבד, מגביר חסינות, משפר מצב רוח, מקל על התכווצויות שרירים, משפר פרופיל שומנים בדם, מעלה את רמות הכולסטרול "הטוב" (HDL) ומוריד את רמות הכולסטרול "הרע" (LDL). את פרי הנוני ניתן לצרוך בצורה של כמוסות או בצורת מיץ.

 

נכתב על ידי טלי טנג'י

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר