תמרים – ערך תזונתי

תמרים – ערך תזונתי

התמר הוא פרי אשר נחשב לאחד המזינים והבריאים ביותר מבין הפירות הקיימים. התמר קיים כבר יותר מאלפי שנים, ונחשב ממש למכרה של זהב שכולל בתוכו ויטמנים ומינרלים טבעיים לגוף, אשר נחוצים לכל אחד מאיתנו, בכל שלב בחיים. הגוף יתפקד הרבה יותר טוב אם תשלבו בתזונה מדי יום לפחות תמר אחד או שניים, ולא משנה מאיזה סוג (קיימים סוגים רבים ומגוונים), העיקר לפנק את הגוף בפרי המתוק והנהדר הזה, אשר תורם כה רבות. בערכו התזונתי של התמר קיימים מגוון רחב של ויטמינים שונים, כגון: A,C,E,K,B2  ועוד רבים אחרים. ויטמינים אלו מאוד תורמים לבריאות גופינו ולשיפור הבריאות הכללית שלנו.

כמו כן, התמר כולל בתוכו מקורות חיוניים ביותר למינרלים מאוד חשובים כמו ברזל, סלניום, אשלגן, מגנזיום, זרחן ועוד, אותם תאי גופנו צריכים מאוד בשביל להמשיך ולבצע פעולות בשיא האנרגיה, וללא כאבים. תמרים, הערך התזונתי שלהם כולל פחות או יותר, עפ"י מנה של 100 גרם:

סיבים- 6.7 גר'

אשלגן - 696 מיל'

נחושת - 0.4 מיל'

מנגן - 0.3 מיל'

מגנזיום - 54 מיל'

פירידוקסין ויטמין בי 6 - 0.2 מיל'.

הכמויות המומלצות לגופינו מהערכים הנ"ל: הסיבים מומלצים 27% מהכמות היומית המומלצת, האשלגן 20%, הנחושת 18%, המנגן 15%, המגנזיום 14% והפירידוקסין 12% מהכמות.

ערכו התזונתי הגבוה של התמר הוא בעיקר בזכות הפחמימות הרבות שהוא כולל בתוכו, אשר מעודדות את ספיגתם של החלבונים והשומנים, ומאפשרות פעילות תקינה של מערכת העצבים, השרירים והעיכול שלנו. כמו כן, הפחמימות מכילות חומר גנטי שתורם רבות לצמיחה ולגדילה של הגוף שלנו, אשר נספגות בקלות בדם ומזינות מאוד את המוח. לכן, מי שמרגיש עייפות, או חוסר אנרגיה במהלך היום - יוכל לפתור זאת באופן מיידי על ידי אכילת התמר, במקום חטיף אנרגיה אשר כולל סוכר הרבה פחות בריא מאשר מצוי בתמר.

תמר אחד מכיל כ-23 קלוריות, לכן אין לחשוש כי הוא משמין ולא בריא. הוא בהחלט תחליף נהדר למתוקים אחרים, כמו סוכריות או פרוסת עוגה. גם טעים, וגם בריא - כמו להרוג שני ציפורים במכה אחת.

אם כבר אוכלים את התמר, כדאי לאכול אותו כאשר הוא טרי ומיובש, כך הוא הכי טעים ומזין. לא חייבים לאכול אותו כמו שהוא, ניתן להוסיפו למאכלים אחרים בעת בישול ואפיה. ניתן להכין מהתמרים דבש, יין ואפילו תחליף לקפה. אין ספק שהתמר מאפשר יצירתיות רבה באכילתו.

התמרים אפילו מטיבים לנשים בהריון, ויכולים לשפר את מצב רוחן ההורמונליים בעת ההריון, ואף להקל על הלידה! ובנוסף, להגביר את כמות החלב אצל נשים מניקות אחרי הלידה, וחלב זה יהיה בריא יותר ומזין לתינוק. הרי שבתמרים יש ברזל, סידן, 23 סוגים של חומצות אמינו, אשלגן, זרחן, גופרית ועוד שלל של שפע בריאות שהגוף שלנו צריך.

 

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר