פרוביוטיקה

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה

 

בגופינו, בעיקר במעיים, מתקיימים חיידקים "ידידותיים" אשר משתתפים בתהליכי עיכול ופירוק של המזון במעי. חיידקים אלה, הנקראים פרוביוטיקה, מגינים על המעי מפני הצמדות של מיקרואורגניזמים אחרים, כמו פטריות, שמרים או חיידקים מחוללי מחלות, ובנוסף, מסייעים לתפקוד תקין של הגוף.

 

לחץ כרוני, שימוש באנטיביוטיקה, רעלים סביבתיים, צריכה מוגברת של סוכרים, פחמימות, ואלכוהול 'תורמים' להפחתת החיידקים הפרוביוטיים בגוף ובעקבות כך נוצרת "קרקע פוריה" של חיידקים 'רעים' ופטריות, כמו קנדידה לדוגמא.

 

במצבים אלה באה לעזרה הפרוביוטיקה, במזונות מותססים ומגוון תוספי תזונה אשר מכילים כמות גבוהה של חיידקים ידידותיים.

 

חמישה סיבות לצרוך פרוביוטיקה באופן קבוע:

 

  • פרוביוטיקה לשיפור עיכול ותנועת מעיים: במצבים של עצירויות או שלשולים משתבש היחס בין החיידקים ה'טובים' ל'רעים' לטובת ה'רעים'. הפרוביוטיקה מאזנת את מצב המעי מחדש. כמו כן, במחלות מעי דלקתיות כגון קרוהן וקוליטיס, תסמונת המעי הרגיש ונפיחויות נוצר מצב של חוסר איזון אותו ניתן לתקן באמצעות נטילת פרוביוטיקה.

 

  • פרוביוטיקה לחיזוק מערכת החיסון: כ70% ממערכת החיסון נמצא במעי ועל כן חוסר בחיידקים ידידותיים במערכת העיכול יכול להשאיר את האדם רגיש יותר להתקררויות, זיהומים ולעתים אף למחלות רציניות יותר. הפרוביוטיקה שוב, באה לשפר את האיזון של חיידקי המעי ולאפשר למערכת החיסון לפעול במיטבה.

 

  • פרוביוטיקה לבריאות העור: עור בריא וזוהר הוא סימן שמערכת העיכול בריאה ומאוזנת. מאחר והעור הוא אחד האיברים החשובים לסינון, רעלים אשר מצטברים במעי יוצאים דרך העור במידה והכבד לא מצליח לסנן אותם או במצב של עצירות בו הגוף אינו מפריש אותם בתדירות מספקת. ע"י תמיכה במערכת העיכול בעזרת פרוביוטיקה ניתן למנוע מהרעלים להיות מופרשים דרך העור.

 

  • פרוביוטיקה לדלקות בדרכי השתן או קנדידה: כמו המעי, גם במערכת הרבייה הנשית קיים איזון בין חיידקים 'רעים' ל'טובים'. במקרים של אורח חיים או דיאטה לא מאוזנים כמו גם שימוש בגלולות למניעת היריון, החיידקים ה'רעים' יכולים להשתלט על אוכלוסיית החיידקים בואגינה ולגרום לזיהומים ודלקות חוזרות. גם כאן באה לעזרה הפרוביוטיקה אשר מחזירה את האיזון לקדמותו.

 

  • פרוביטיקה להעלאת אנרגיה וירידה במשקל: תחושת נפיחות, מלאות ועייפות לאחר ארוחה כבדה נובעת כתוצאה מהפניית מירב האנרגיה לעיכול הארוחה. כשכמות החיידקים ה'טובים' מספקת במעי, העיכול קל יותר ולכן דורש פחות אנרגיה, שיכולה להיות מנוצלת לפעילויות אחרות. תופעה נלווית לעיכול יעיל יותר היא ירידה במשקל. תזונה יומיומית הכוללת ירקות ופירות שמכילים סיבים תזונתיים רבים, מהם ניזונים החיידקים ה'טובים', מזרזת גם היא את עיכול המזון ותורמת לירידה במשקל.

 

 

לסיכום, צריכה יומיומית של פרוביוטיקה מועילה לתפקוד תקין ומאוזן של הגוף ויכולה למנוע את התופעות המוזכרות לעיל ולשפר את רמת האנרגיה החיוניות והחוסן הגופני.

בבחירת תוסף פרוביוטיקה יש להקפיד על כמות החיידקים, מגוון זני החיידקים, והגנה על חיידקים אלה מפני חומציות הקיבה.

 

נכתב על ידי טלי טנג'י נטורופתית  N.D


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר