תוספי תזונה לשיפור הפוריות

תוספי תזונה לשיפור הפוריות

תוספי תזונה לשיפור הפוריות

 

בעיות פוריות משפיעות על גברים ונשים כאחד ויכולות לנבוע מגוון רחב של סיבות, חלקן נובעות מסיבות גנטיות חלקן הן תוצאה של גיל, אך את חלקן הן תוצאה של מחסור תזונתי שניתן לפתור בצורה טבעית בעזרת תוספי התזונה הנכונים בשילוב עם אורח חיים בריא.

תוספי תזונה המסייעים לשיפור הפוריות:

נתחיל מסקירה של הוויטמינים והמינרלים המסייעים לשיפור הפוריות, לאחר מכן נציין מספר קומפלקסים המכילים שילובים של מספר ויטמינים ומינרלים ביחד למטרה זו.

גברים:

  • אבץ – אבץ הוא המינרל אולי החשוב ביותר בגוף לתפקוד מערכת הרבייה בנשים וגברים כאחד, אצל גברים, מחסור באבץ עלול לגרום לירידה בהורמון טסטוסטרון ובכך לגרום לירידה ביכולת הפריון

 

  • ל קרניטין - ל קרניטין היא סוג של חומצה אמינית (שרשרת חלבונית), שיכולה לסייע באופן רב להתפתחות תאי הזרע הגבריים וכמו כן לשיפור התנועתיות וספירת הזרע של הגבר

 

  • ויטמין D – מחקרים מראים כי מחסור בוויטמין D עלול לגרום לירידה בפוריות הגבר.

 

  • סלניום וקו אנזים Q10 – בגלל שאנטי אוקסידנטים ומחמצנים שונים עלולים לפגוע מאוד באיכות הזרע שימוש בנוגדי חמצון כמו סלניום או קו אנזים Q10 יכול להועיל מאוד לשיפור איכות ותפקוד הזרע.

 

קיימות מספר פורמולות המשלבות את כל המינרלים הוויטמינים ושאר תוספי התזונה לסיפור הפוריות, לדוגמא:

 

נשים:

תוספי תזונה לנשים לשיפור הפוריות:

  • חומצה פולית - חומצה פולית היא ויטמין ממשפחת ויטמיני ה-B, לחומצה הפולית תפקיד הכרחי בהתפתחות הDNA וחלוקת תאים תקינה בגוף והיא נחוצה במיוחד במינונים מוגדלים בזמן הריון וכניסה להריון, יש להתחיל לקחת חומצה פולית כחצי שנה לפני כניסה להריון ובשליש הראשון. בשל חשיבותה להתפתחות תקינה ויצירת תאים  היא עוזרת להפחית את הסיכוי למומים בעובר.

 

  • ברזל - הברזל הוא מינרל הכרחי לייצור המוגלובין והובלת החמצן בגוף, מחסור בברזל ניכר במיוחד אצל נשים בהריון גם בשל המעמסה הגופנית וגם בשל הצורך של הגוף  ביותר ברזל מהרגיל והצורך להזין את העובר ולכן נשים רבות חשות עייפות, חולשה, כאבי ראש וסחרחורות במהלך ההיריון.

 

  • אומגה 3 – אומגה 3 היא אחת מחומצות השומן הבלתי הרוויות החשובות שקיימות גם ללא קשר להריון ולידה, אומדה 3 ידוע בשיפור תפקוד קוגניטיבי שיפור הריכוז והזיכרון סיוע לדיכאונות ומצבי לחץ ועוד. במהלך ההיריון חשובה במיוחד אומגה 3 מכיוון שהיא מכילה חומצת שומן DHA ההכרחית להתפתחות תקינה של מוח העובר.

 

פורמולות לנשים לשיפור הפוריות ולמהלך ההריון:

הפורמולות לנשים בהריון במרבית חברות תוספי התזונה נקראות בשם פרנטל, שהוא מולטי ויטמין לנשים הרות ומניקות, רצוי להחיל לקחת פרנטל או לפחות רק חלק מהמרכיבים כמו: חומצה פולית וברזל, מספר חודשים לפני הכניסה להריון, נמליץ במיוחד על:

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר