תוספי תזונה לדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס)

תוספי תזונה לדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס)

תוספי תזונה לטיפול בדלקת מפרקים

אוסטאוארטריטיס הינה דלקת המפרקים הנפוצה ביותר. היא נוצרת כתוצאה משחיקת סחוס הנגרמת עם הזמן אשר משמש כבולם זעזועים ומאפשר תנועה חלקה במפרקים.

 

לכן, כאשר רקמת הסחוס נהרסת והעצמות נותרות ללא הגנה, המרווח ביניהן קטן והן מתחככות זו בזו. חיכוך זה גורם לכאב. אוסטאוארטריטיס יכולה לפגוע במפרק אחד או בכמה מפרקים כשלרוב, נפגעים אלה הנושאים עומס רב כגון ברכיים, ירכיים, כתפיים, חוליות עמוד השדרה ומפרקי כפות הידיים.

הטיפול הטבעי יתחלק לכמה חלקים: שינוי תזונתי, שימוש בצמחי מרפא, מתן תוספי תזונה ועוד. במאמר זה נתמקד בתוספי התזונה אשר מקלים על התסמינים ומסייעים למנוע את הידרדרות המחלה.

 

גלוקוזמין וכונדרויטין:

גלוקוזמין הינו רכיב המיוצר בגוף האדם באופן טבעי. ככל שמתבגרים ייצורו בגוף הולך ופוחת וייתכן שזהו אחד הגורמים המובילים להתפתחות אוסטאוארטריטיס. תוסף של גלוקוזמין משמש בעיקר להקלה על התסמינים, עידוד צמיחת סחוס ועיכוב התקדמות המחלה. לרוב משלבים את הגלוקוזמין יחד עם תוסף של כונדרויטין אשר מופק בדר"כ מסחוס של בעלי חיים. הכונדרויטין מצוי באופן טבעי בגוף בעיקר במפרקים והוא מהווה רכיב עיקרי בסחוסים. יחד עם גלוקוזמין שומר על בריאות הסחוסים ע"י ספיגת נוזלים לתוך רקמות החיבור וגם מספק רכיב המשמש לבניית סחוס חדש בגוף.

 

 MSM:

צורה אורגנית של תרכובת גופריתית שנמצא בנוזלי הגוף של כל יצור חי. הגופרית הינה חלק בלתי נפרד מתליך הבניה של הסחוס ורקמות חיבור ואף תומכת בשיקום רקמות אלו. בנוסף לכך נמצא כי תוסף שלmsm  מסייע להפחתה משמעותית בכאבי מפרקים ודלקות.

 

כורכומין :

הכורכומין הינו הרכיב הפעיל שבשורש הכורכום, לו יתרונות בריאותיים רבים מאוד וביניהם פעילות נוגדת דלקת חזקה. תוסף כורכומין לרוב יגיע יחד עם רכיב נוסף על מנת שהספיגה שלו בגוף תהיה מירבית. ישנם תוספים עם פיפרין, ישנם כאלה עם מעטפת שומנית של פוספוליפידים ויש את השיטה של הננו טכנולוגיה שהכורכומין מגיע בצורה של קפסולת ג'ל.

 

שרף לבונה (בוסווליה) :

צמח זה ניחן במגוון סגולות, הבולטות מביניהן היותו נוגד דלקת ונוגד כאב. עפ"י מחקר שנעשה על נחקרים שסבלו מדלקת מפרקים ניוונית, נמצא כי נטילת מיצוי של אפלפין (אחד החומרים הפעילים שבשרף הלבונה) שיפרה את מצב הדלקת תוך חמישה ימים בלבד. כמו כן, נראתה ירידה ברמות הכאב והיה שיפור גם בטווח התנועה של המפרקים מהם סבלו מכאבים.

 

אומגה 3:

לחומצות השומן מסוג אומגה 3 (EPA ו DHA) ישנה השפעה אנטי דלקתית ויכולת לסייע בהפחתת כאב, דלקת ושחיקת סחוס. כמו כן, נמצא במחקרים שנעשו כי נטילת תוסף של אומגה 3 משפרת תפקוד מפרקים באוסטאוארטריטיס וכי יכולה להפחית את הדרדרות המחלה. בתוספים של אומגה 3 ישנם מינונים שונים ומגוונים וגם מקורות שונים (מהצומח או מדגים).

 

מעבר לתוספי תזונה לטיפול טבעי בדלקת מפרקים 

 

 

טלי טנג'י, נטורופתית N.D


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר