כל מה שצריך לדעת על טיפול באקנה

כל מה שצריך לדעת על טיפול באקנה

אחת מבעיות העור הנפוצה והמטרידה ביותר הינה בעיה הקרויה: אקנה. מדובר בתופעה עורית אשר מופיעה בעיקר בגיל ההתבגרות, אך לא רק. בשל תופעה זו, עור הפנים בעיקר מתכסה כולו בפצעים שומניים. אדם אשר סובל מאקנה, לרוב ינסה את כל שיטות הטיפול האפשריות בכדי להפטר מהפצעים הללו עד כמה שניתן. מדור בפצעים שפוגעים באופן מהותי במראה האסתטי של האדם. כיום, ישנן מגוון שיטות וטיפולים המוצעים עבור אקנה. בוודאי תופעתו לדעת שלפני שאתם בוחרים לגשת לרופא המשפחה אשר יעניק לכם טיפול תרופתי או לטיפול קוסמטי כלשהו, כדאי שתנסו לשנות את התזונה שלכם  ולהיעזר בתוספי תזונה.

מהי אקנה

כאשר מדובר על אקנה, מדובר על תהליך דלקתי בעור הפנים, אשר נובע מחסימה של בלוטות החלב המצויות בזקיקי השערות. חסימה זו יוצרת פצע שומני בעור. פצעי האקנה נפוצים בעיקר בעור הפנים, אך לא רק. כמו כן, פצעי האקנה נפוצים בעיקר בגיל ההתבגרות מכיוון שמדובר בגיל שבו העור הוא יותר שומני, אך לא פעם ניתן לסבול מפצעי אקנה גם בגילאים מבוגרים יותר. פצעי אקנה יכולים להסב אי נעימות רבה לאדם הסובל מהם. בעבר, הטיפולי הנפוץ ביותר לאקנה היה שימוש בכדורים כימיים אשר היו ניתנים על ידי מרשם רפואי. מדובר בתרופה אשר תופעות הלוואי שלה כללו בין היתר גם פגיעה בכבד ולכן, האדם אשר נטל את התרופה נדרש מדי חודש בחודשו לבצע בדיקות דם בכדי לבדוק שתפקודי הכבד שלו תקינים. כיום, ישנם שיטות טיפול קלות יותר ויעילות לא פחות.

שינוי תזונה ונטילת תוספי תזונה

חשוב מאוד לדעת, שהופעת פצעי אקנה נובעת לא פעם מתזונה המתבססת על מזונות בעלי שומן רווי גבוה מדי. לכן, כאשר מופיעה אקנה בעור הפנים או בכל אזור אחר בגוף, רצוי מאוד לבדוק על מה כדאי לוותר בתפריט היומי. ניתן להיעזר בתזונאי אשר מבין בתחום, על מנת לבנות תפריט בראי ומזין, שיפיג בין היתר את האקנה מעור הפנים. כמו כן, כיום ידוע שהופעת פצעי אקנה יכולה בהחלט לנבוע מחוסרים שונים בגוף. כלומר, אדם אשר חסרים לו ויטמינים שונים, הוא אדם אשר יכול לפתח בקלות יותר פצעי אקנה. לכן, חשוב מאוד להיעזר בתוספי תזונה איכותיים ויעילים, בכדי שהם יסייעו למגר את פצעי האקנה. ניתן לומר שלשמירה על תזונה נכונה ולשימוש בתוספי תזונה יש כיום ערך, חשיבות והשפעה מהותיים בכל הנוגע לטיפול באקנה.

טיפול קוסמטי באקנה – מתי זה נחוץ

במקביל לשינוי תזונתי ושימוש בתוספי תזונה, ניתן להגיע לקליניקה לטיפולי פנים אשר עוסקת בין היתר בטיפולי פנים ייעודיים למיגור אקנה. כאשר בוחרים בצורה הטובה ביותר קליניקה לטיפולי פנים, ניתן ליהנות מטיפול איכותי ומקצועי באקנה, אשר יסייע להפיג את הפצעים בצורה מהירה ויעילה. כיום ישנן לא מעט קליניקות המציעות טיפולים לאקנה, אך חשוב מאוד שלא להתפשר על פחות מהטובה ביותר בתחום זה.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר