טיפול טבעי בעודף כולסטרול

טיפול טבעי בעודף כולסטרול

טיפול טבעי בעודף כולסטרול

הכולסטרול הוא תרכובת אורגנית שומנית המצויה בזרם הדם אצל כל בעלי החיים.

כ70% מהכולסטרול בגוף מיוצר בכבד ו30% ממנו הוא ממקור של מזון מן החי, בעל תפקיד חיוני בייצור של מיצי מרה, ויטמינים מסיסי שומן (A,D,E,K) אך כאשר רמת הכולסטרול בדם גבוהה מדי, עולה הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, שבץ מוחי והתקפי לב. עודף כולסטרול יכול לעבור בתורשה אך לרוב הוא כתוצאה מאורח חיים לקוי וניתן למנוע מצב זה ע"י בחירה באורח חיים בריא הכולל תזונה בריאה וביצוע פעילות גופנית סדירה.

ישנם כמה סוגים של כולסטרול:

  • הכולסטרול ה"רע" (LDL)- ליפופרוטאין בעל צפיפות נמוכה הנושא את הכולסטרול מהכבד אל תאי הגוף. רמות גבוהות מדי של LDL עלולה לגרום לשקיעתו של הכולסטרול בעורקים, מה שמקשה ומצר אותם ומעלה את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם.
  • הכולסטרול ה"טוב" (HDL)- ליפופרוטאין בעל צפיפות גבוהה הנושא את עודפי הכולסטרול מתאי הגוף בחזרה אל הכבד. רמות גבוהות של HDL מורידות את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

גורמי הסיכון הם: תזונה עשירה בכולסטרול ושומן רווי (המצויים במזונות מן החי) ופחמימות מעובדות, משקל עודף, חוסר פעילות גופנית וסטרס מוגבר, נטייה תורשתית, עישון סיגריות, צריכת אלכוהול מוגברת, מחלות שונות כמו: סוכרת, אי ספיקת כליות, תת פעילות בלוטת התריס ועוד.

 

ניתן לחלק את הטיפול הטבעי בעודף כולסטרול למספר דרכים: שינוי אורח חיים- תזונה בריאה, ביצוע פעילות גופנית יומיומית אשר מעלה את הHDL ומורידה את הLDL, הפסקת עישון והפחתת סטרס. בנוסף, נטילת תוספי תזונה וצמחי מרפא.

שינוי אורח החיים כולל:

תזונה- הגברת סיבים תזונתיים, חומצות שומן חיוניות (אומגה 3 ו6) ומזונות נוגדי חמצון ובמקביל הפחתה או הורדה מוחלטת של פחמימות פשוטות, שומנים רוויים, מזונות מן החי ומזון מעובד ומתועש.

תוספי תזונה:

קו אנזים 10Q- אחד מתפקידיו העיקריים של קו אנזים 10Q הוא יצירת אנרגיה בתאי הגוף מפחמימות ושומנים, בנוסף, נחשב לנוגד חמצון חזק היעיל במניעת חמצון שומנים בגוף. כמו כן, נמצא חסר אצל אנשים הנוטלים סטטינים (תרופות להורדת כולסטרול) הגורמים ירידה בייצור 10Q בגוף.

מינון מומלץ: כ60-120 מ"ג ביום.

אומגה 3- חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 מסייעות בשיפור פרופיל השומנים בדם, בהורדת רמות הכולסטרול ה"רע" LDL, בהעלאת הכולסטרול ה"טוב" HDL והפחתת רמות טריגליצרידים.

מינון מומלץ: 1-2 גרם ליום (במידה ונוטלים תרופות לדילול דם המינון הוא עד 1 גרם ליום).

פיטוסטרולים- חומרים טבעיים המצויים בצומח הדומים במבנה הכימי שלהם לכולסטרול ועל כן, מתחרים על אותו אתר ספיגה בגוף, תופסים את מקומו וכתוצאה מכך מופחתת כמות הכולסטרול בגוף.

מינון מומלץ: 1-3 גרם ליום

צמחי מרפא:

זרעי גדילן- צמח מסייע בהפחתת כולסטרול כללי, בהפחתת LDL ובמניעת חמצונו, בהעלאת הHDL, וכן תומך בירידה במשקל ובהורדת לחץ דם. החומר הפעיל שבזרעי הגדילן מפחית את ספיגת הכולסטרול במעי ואת ייצור הכולסטרול בכבד.

עלי ארטישוק ושורש שן הארי- צמחים אשר מגבירים ייצור מרה והפרשתה ובכך משפיעים על רמות השומנים והכולסטרול בדם.

 

טלי טנג'י, נטורפתית D.N.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר