טיפול טבעי בטחורים

טיפול טבעי בטחורים

 

מהם טחורים?

טחורים הינם ורידים נפוחים באזור פי הטבעת ובחלק התחתון של החלחולת, הם יכולים להיות חיצוניים או פנימיים. טחורים יכולים להיגרם כתוצאה ממאמץ בעת ישיבה על האסלה או מלחץ מוגבר על אותם ורידים בפי הטבעת במהלך הריון. הורידים מסביב לפי הטבעת נוטים להימתח תחת לחץ ועלולים להתפוצץ או להתנפח. טחורים יכולים לבלוט, לדמם ואפילו לגרום לדלקת.

 

התסמין השכיח ביותר הוא דימום לאחר יציאה (בניגוב או באסלה). כמו כן, יכולים להיות גם גירוי או גרד באזור פי הטבעת, כאב או אי נוחות, נפיחות סביב פי הטבעת או הופעת בלט כואב.

הגורמים: עצירות או שלשול כרוניים, עודף משקל, הריון, תזונה דלה בסיבים וישיבה ממושכת בשירותים.

 

לטיפול הטבעי בטחורים שלוש מטרות עיקריות:

  1. הקלה על הכאבים
  2. מניעת עצירות (אחד הגורמים העיקריים)
  3. חיזוק כלי דם הורידיים באיזור

אז ראשית, הטיפול יהיה הקלה על התסמינים ע"י מריחה חיצונית של משחות טבעיות המכילות צמחי מרפא ושמנים אתרים שעוזרים לכיווץ כלי הדם הנפוחים ומביאים להקלה. במקביל, מבחינה תזונתית חשוב להקפיד על שתיית נוזלים מרובה ותפריט עשיר במגוון ירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים שבעלי תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים אשר מסייעים לריכוך הצואה ומעודדים יציאה תקינה. וגם ביצוע פעילות גופנית יומיומית מסייעת בהזרמת הדם.

צמחי מרפא ושמנים אתריים המתאימים למריחה חיצונית

משחות או קרמים המכילים צמחי מרפא כגון: הממליס, ברוש וקלנדולה הנחשבים לצמחים מכווצים ולמזרזי איחוי רקמות וכן, שמנים אתריים כמו: שמן לבנדר, שמן דם המכבים, שמן הדס, שמן מור ושמן ויטמין E אשר תפקידם הוא לכווץ את כלי הדם הנפוחים, לשקם את האזור הפגוע ולשכך כאבים.

בנוסף לטיפול החיצוני, תוספי תזונה חשובים אף הם לטיפול בעצירות או במניעת עצירות (שכן, אחד הגורמים העיקריים לטחורים)

 

תוספי תזונה מומלצים להשלמת הטיפול:

פסיליום - הפסיליום הוא למעשה קליפת הזרעים של צמח המקרא פלנטגו/לחך הנחשב לצמח עם תכולה גבוהה של סיבים ועל כן מתאים לטיפול בעצירות. חשוב מאוד להקפיד לשתות עם הפסיליום הרבה נוזלים על מנת לקבל את התוצאה הרצויה ולא ההפוכה.

מינון יומי מומלץ: כ5-15 גרם בכוס מים ומיד לאחר מכן עוד כוס מים בין פעם לפעמיים ביום.

 

פרוביוטיקה - תוסף המכיל חיידקים ידידותיים המסייעים לאזן את הפלורה הטבעית שלנו במערכת העיכול ובכך למנוע או לטפל בעצירות.

את הפרוביוטיקה מומלץ לצרוך באופן יומיומי במינון של 7 מיליארד חיידקים ומעלה, בין כמוסה אחת לשתיים ביום (תלוי בכמות החיידקים).

 

ויטמין C - ויטמין זה נחשב לנוגד חמצון ומשתתף בתהליכים רבים בגוף ביניהם הוא מסייע  לבניית רקמות וריפוי פצעים. מינון יומי מומלץ הוא כ500 מ"ג - 2000 מ"ג.

 

טלי טנג'י, נטורופתית N.D


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר