תוספי תזונה ליפוזומאליים

תוספי תזונה ליפוזומאליים

תוספי תזונה ליפוזומאליים

בשנים האחרונות הגיעו חידושים רבים לשוק תוספי התזונה ההולך ומתפתח. אחד החידושים המדוברים והחשובים ביותר הוא תוספי תזונה הנקראים ליפוזומאליים.

לרבים המילה ליפוזומאלי נשמעת כמילה מפוצצת חסרת משמעות מאחוריה וכי מדובר ב"עבודה בעיניים" או "גימיק" שמנסים למכור להם. באנו לעשות סדר בדברים ובמאמר הזה נסביר: מהם תוספי תזונה ליפוזומאליים ?

מה זה אומר ליפוזומאלי ?

טכולוגיה ליפוזומאלית היא שיטת ייצור בה מייצרים את תוסף התזונה: בין אם זה ויטמין, מינרל או צמח מרפא, שיטה זו שונה לגמרי מכל השיטות שהיו קיימות עד היום לייצור תוספי תזונה. בשיטה זו עוטפים את המולקולה של אותו תוסף תזונה שרוצים לייצר במעטפת שומנית, מעטפת זו נקראת פוספוליפיד, ולהלן: מולקולת ויטמין העטופה בתא שומני עגול נקראת ליפוזום.

למה זה טוב?

לתוספי תזונה ליפוזומאליים יש יתרונות רבים, יש האומרים כי בעתיד כל תוספי התזונה יהיו ליפוזומאליים וזו תהיה שיטת הספיגה הטובה ביותר. היתרון הגלום בשיטה זו נעוץ בכך כי אותו ליפוזום עליו כתבנו, שהוא מעטפת פוספוליפידית שומנית העוטפת את תוסף התזונה אותו נרצה לצרוך, זהה במבנה הביולוגי שלה למעטפת התא האנושי ולכן כאשר תוסף התזונה הליפוזומאלי בא במגע עם התא הוא "עובד" עליו בעזרת "התחפושת" שלו ולכן הוא יכול לחדור אל התא בקלות ולשחרר בו את תוסף התזונה. מדובר בשינוי מהותי ביחס לתוספי התזונה הרגילים הקיימים כיום בשוק.

 

יתרונות נוספים לתוספי תזונה ליפוזומאליים

מעבר ליתרון הברור, המכריע והמרכזי של הטכנולוגיה הליפוזומאלית שהוא הספיגה המשופרת קיימים יתרונות נוספים:

  • מכיוון שתוסף התזונה נספג כשומן ישירות בתא הוא אינו בא במגע עם החומציות בקיבה ולכן אינו גורם לבעיות עיכול.
  • הטכנולוגיה הליפוזומאלית שומרת על ריכוז ותקינות המוצר כאשר הוא יושב על המדף ומונעת ממנו לעבור תהליך של התחמצנות.
  • מכיוון שהספיגה היא מוגברת ונעשית ישירות בתא אין צורך לקחת מינונים מוגזמים שאינם נספגים ומעמיסים על הגוף וניתן לקבל יותר בלקיחת מינון נמוך יותר.

 אילו תוספי תזונה ליפוזומאליים קיימים היום בשוק ?

חברת אקוסאפ מייצרת קבוצה של ויטמינים ותוספי תזונה מוכרים בטכנולוגיית ייצור ליפוזומאלית:

ויקואה – תוסף תזונה המכיל מיצוי של שמן זרעי רימונים בטכנולוגיית ייצור ליפוזומאלית של חברת נייצ'רס פרו.

השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר