מה הוא לוטאין ולמה הוא כל כך חשוב?

מה הוא לוטאין ולמה הוא כל כך חשוב?

לוטאין

לוטאין הוא פגימנט – כלומר חומר המשפיע על ספיגה והחזרת אור, ולכן גם הוא נותן לעיניים לעור ואיברים אחרים בגוף את צבעם, פגימנט הלוטאין בצבע כתום-צהוב הוא קרטנואיד אורגני, הוא משמש כחומר נוגד חמצון חזק ומשמש את הגוף בפונקציות רבות ובעיקר אילו הקשורות לבריאות העיניים.

 

מאיפה הגוף משיג לוטאין?

הגוף אינו יכול לסנטז לוטאין באופן עצמאי ולכן הוא תלוי בצריכה של לוטאין ממקור חיצוני כלומר מהמזון או מתוספי תזונה.

הלוטאין מצוי באופן טבעי בעיקר בירקות ופירות כתומים וירוקים כמו גזר, חסה, תרד, דלעת וכו'.

 

מה הקשר בין הירקות הירוקים ללוטאין הכתום?

הירקות מקבלים את צבעים הירוק מחומר הקרוי כלורופיל שהוא הגורם לתהליך הפוטוזינטזה בצמח, בו דו תחמוצת הפחמן הופכת לחמצן והצמח למעשה נושם ומיצר אנרגיה, במהלך התהליך הזה הצמח המצוי תחת קרני השמש חשוף לסכנה שבקרניים המסוכנות של השמש ולכן הוא מייצר את הלוטאיןעל מנת לשמור על עצמו מנזקי הרדיקלים החופשיים הנוצרים בתהליך. ככל הצבע הצמח הוא ירוק כהה יותר כך מצוי בו יותר לוטאין.

 

מה הקשר בין לוטאין לבריאות העיניים?

הלוטאין מצוי בריכוז גבוה בחלק בתוך רשתית העין הנקרא מקולה, ללוטאין תכונה הגורמת לו כפיגמנט לספוג את האור הכחול והמזיק לתאים האחראים על קליטת האור בעין ולכן ריכוז גבוה שלו יכול למנוע בעיות ראיה ואף לשפר את המצב כאשר הן כבר קיימות.

כאשר אותו חלק ברשתית הנקרא מקולה נחלש כך גם נפגעת היכולת שלנו לראות בבירור ובחדות ולכן שמירה על המקולה על ידי שמירת ריכוז לוטאין גבוה היא חשובה מאוד לבריאות העין.

צריכת לוטאין יכולה גם לעזור למנוע את נזקי מחלת הקטרקט.

 

מעבר לחנות לרכישת לוטאין במבצע

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר