ויטמינים ומינרלים בפרי האבוקדו

ויטמינים ומינרלים בפרי האבוקדו

מה מיוחד ובריא באבוקדו?

הפעם בחרנו לכתוב על הפרי הייחודי והטעים - אבוקדו.

 

בשנים האחרונות, הביקוש לאבוקדו בעולם הולך וגדל וזאת בגלל יתרונותיו הבריאותיים הרבים: הוא עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, בחומצות שומן  איכותיות, בויטמין K, ויטמינים מסוג B5, B6, פולאט (חומצה פולית טבעית), אשלגן, ויטמין E, ויטמין C ובנוגדי חמצון. השפעתם של אלו טובה הן לצריכה פנימית והן לשימוש חיצוני.

 

איכויות תזונתיות באבוקדו:

אבוקדו יכול לסייע לירידה במשקל (כן, כן)  מכיוון שמכיל הרבה סיבים, ובעיקר בגלל תכולת חומצות השומן החשובות שבו שמהוות מקור אנרגיה לתאי גוף (ולנוירונים במוח מאחר שעוברות את מחסום הדם במוח). אכילת אבוקדו במקביל להורדת מרכיבים כמו פחמימות ריקות וסוכרים תתרום לניצול יעיל של אנרגיה משומן הפרי ותסייע בירידה במשקל. צריכת אבוקדו יכולה גם לסייע בהורדת רמת טריגליצרידים וכולסטרול בדם.

 

שימוש חיצוני בשמן אבוקדו:

את השמן שמפיקים מפרי האבוקדו ניתן למרוח על העור, הוא מסייע לאיחוי רקמות ופצעים, נחשב לאנטי אייג'ינג מכיוון שמכיל הרבה ויטמין E, וכך מתאים לטיפול בעור יבש ולמניעת קמטים. השמן נחשב לנוגד דלקת ולכן מתאים גם לטיפול בעור מגורה כתוצאה מאקזמה או פסוריאזיס, מצוין גם לטיפול בשיער יבש- מאוד מזין את הקרקפת ומעניק לחות.

בקיצור, לאכול את פנים הפרי ואת הקליפות להניח על הפנים (או גם על חלקי גוף נוספים), כמסכה, לכ 20 דקות ולשטוף. דרך נהדרת לנצל את כל חלקי הפרי ולהזין את הגוף גם מבפנים וגם מבחוץ.

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר