מה הם אנזימי עיכול ולמי כדאי להשתמש בהם?

מה הם אנזימי עיכול ולמי כדאי להשתמש בהם?

אנזימי עיכול

מה זה בכלל אנזים? איך יודעים אם יש מחסור באנזימים ומאיפה אפשר לקבל אותם? כל התשובות על אנזימי עיכול במאמר הבא.

 

אנזימים הם חלבונים המסייעים בתהליכים כימיים שונים בגוף, אנזימי העיכול הן אנזימים המצויים באיברי מערכת העיכול ומסייעים בפירוק המזון.

נוכחותם חשובה מאוד ואף הכרחית לתהליכי פירוק מזון תקין וחוסר בהם יגרום לבעיות שונות בעיכול ובספיגה. אם אתם סובלים מתופעות עיכול כמו בטן נפוחה, גזים מרובים, כאבי בטן או עיכול איטי יתכן ואתם סובלים ממחסור באנזימים. כדאי לדעת שמשפחת האנזימים היא משפחה גדולה, יש כמה סוגים שונים ולכל אחד תפקיד קצת שונה, ישנם אנזימים האחראיים על פירוק פחמימות (כמו למשל עמילאז) ישנם אנזימים האחראיים על פירוק שומנים (כמו הליפאז).

את האנזימים אנחנו מקבלים בשתי צורות, גם מייצרים בגוף וגם מקבלים דרך המזון, אבל מכל מיני סיבות הקשורות לאורח חיים, מתח נפשי, נטייה אישית, עישון ופשוט עם הגיל פוחתת יצירת האנזימים בגוף וחשיבות קבלת האנזימים מהמזון עולה, מחסור באנזימים יפריע לפירוק תקין של מזון ולכן גם לספיגה אופטימלית של מרכיביו ועלול ליצור מחלות.

 אז איך תוודאו שאתם מקבלים מספיק אנזימים?

קודם כל לאכול אוכל טרי, במיוחד להרבות בירקות ופירות טריים, 2 מנות של סלט טרי ומגוון (שלבו בין 3 ירקות שונים) ביום יעשו את העבודה. אנזימים אפשר לקבל גם במזון מותסס כמו יוגורט או ירקות מוחמצים וגם דגן מלא, כמו שיבולת שועל, לחם מקמח שיפון או אורז מלא מכילים אנזימים. איפה לא תמצאו אנזימים? במזון מעובד ומתועש. קחו בחשבון שתהליכי שימור, ייבוש, הקפאה ותהליכי עיבוד מזון הורסים את האנזימים המצויים במזון הטבעי ולכן אכילת מזון מעובד או קפוא לא תספק לכם אנזימים.

תוספי תזונה – אנזימים שבאים בכמוסות.

מתי כדאי לקחת אנזים בתוסף מזון? ואיך לבחור מבין האופציות הרבות?

אם כבר בחנתם את התזונה שלכם ועשיתם שינוי לטובה, ובכל זאת ישנן תופעות עיכוליות לא מוסברות כדוגמת כבדות, נפיחות, עצירות לאחר האוכל וצרבות יתכן ותוספת אנזימים תסייע לכם בפירוק האוכל ותעזור לטפל בתופעות הללו. מאחר ואי אפשר לדעת מהו בדיוק האנזים החסר אצלכם, מורכבים תוספי המזון משילוב של כמה סוגי אנזימים, שיסייע לפירוק של כל מרכיבי התזונה.

 מוצרים מומלצים:

  • "זים קל" של אלטמן מכיל 8 סוגי אנזימים, יכול לסייע לפירוק של חלבונים, שומנים ופחמימות.
  • "קומפורט זון" של סולגאר משלב בין 11 סוגי אנזימים שונים יחד עם 5 צמחי מרפא: קמומיל, שומר, אניס, זנגוויל וכמון, צמחים אלו תומכים גם בפעילות מעי לסובלים מעצירות, יכולים לסייע בהרגעת הבטן ובתופעות של גזים.
  • גם "סופר אנזימקס" של חברת מקסי הלט האמריקאית משלב 14 סוגי אנזימים יחד עם צמחי מרפא.

 

מעבר לחנות לרכישת אנזימי עיכול במבצע

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר