מניטול כתוסף תזונה – האם הוא יעיל כפי שמספרים?

מניטול כתוסף תזונה – האם הוא יעיל כפי שמספרים?

תוסף תזונה מניטול

ראשית נעשה סדר, מניטול הוא אבקה לבנה הוא מהווה תחליף מלאכותי לסוכר, ללא ערך גליקמי, בדומה לממתיקים מלאכותיים אחרים כמו: מלטיטול וסורביטול לדוגמא.

 

הוא משמש כחומר גלם בתעשיית המזון להמתקת מוצרים ובעיקר ממתקים, רובנו מכירים את המניטול כאבקה הלבנה המצויה על מסטיקים ללא סוכר.

אז מה הקשר של כל זה לעולם הבריאות, תוספי תזונה ופרקינסון??

במחקר שנערך בשנת 2013 באוניברסיטת סן פרנסיסקו גילה צוות חוקרים בראשות פרופסור אליעזר מצליח כי מניטול שהוזרק לעכברים עם פרקינסון גרם לשיפור משמעותי בתופעות המחלה כמו רעידות ובנוסף לירידה ניכרת ביצירת גושי החלבון הקשורים למחלה.

איך זה עובד?

במוח ישנם תאים האחראים ליצירת ההורמון דופמין, מחלת הפרקינסון נגרמת כאשר חלבונים מסוימים מתיישבים בתוך תאים אלה ומונעים את יצירת הדופמין הגורמת לסימפטומים של המחלה וביניהם רעידות, קושי בדיבור ושיכחה. בתנאי מעבדה נמצא כי למניטול יש אפקט הגורם לניטרול החלבון המסוים ההורס את תאי יצירת הדופמין במוח.

מה המצב בישראל

לחברות התרופות בכל העולם אין כל תמריץ לבצע מחקר הקשור למניטול בגלל שלא ניתן לרשופ ליו פטנט, מסיבה זו המניטול מעולם לא נחקר באופן מעמיק. בשנת 2017התפרסמה כתבה המציגה מספר מקרים וביניהם שלל מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון המתארים שיפור ניכר של החולים בפרקינסון לאחר שימוש במניטול.

  

מעבר לחנות לרכישת מניטול במבצע

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר