טיפול טבעי בכאבי ראש ומיגרנות

טיפול טבעי בכאבי ראש ומיגרנות

מה עושים כשכואב הראש?

שוב פעם כואב לכם הראש? מסתבר שאתם לא לבד. כאב ראש הוא אחת התופעות הנפוצות ומופיע אצל מבוגרים, מתבגרים ואף ילדים. ישנם כמה סוגים של כאבי ראש ומגוון סיבות להופעת הכאב, חשוב להבחין באופי כאב הראש כדי לקבוע מהו הטיפול המתאים וגם לזהות מתי יש לפנות לגורם רפואי.

 

המאמר הבא יסקור את סוגי כאבי הראש ויציע הצעות טבעיות לטיפול בחלק מסוגיו.

כאב ראש בעקבות מתח – זהו הסוג השכיח ביותר. מדובר בכאב ראש בעוצמה נמוכה עד גבוה, יכול להימשך כמה שעות ועד כמה ימים ויכול להיות כאב כרוני. פעמים רבות הכאב יתחיל בגלל שרירים תפוסים באזור השכמות והצוואר ו"יטפס" מעלה לראש, יכול להיות כאב בצד אחד או שני צדדים וגם כאב "נודד" מצד לצד.

מגרנה – מגרנה היא כאב ראש חזק המוגדר כ"פועם", הוא נפוץ יותר אצל נשים אבל מופיע גם אצל דברים ונוער, לעיתים מלווה בתחושת בחילה, הקאה או רגישות לאור חזק ולקולות חזקים. התקף מגרנה יכול להימשך כיממה ואצל נשים פעמים רבות קשור למערכת ההורמונלית.

כאב ראש מקבצי- כאב ראש קשה מאוד התוקף בפתאומיות, מופיע בצד אחד, מרגיש כאילו מתחיל מתוך העין ועין יכולה להיות אדומה ודומעת. לעיתים באותו צד תהיה השפעה גם על הנחיר שיהיה סתום או עם נזלת. נפוץ יותר בעונות מעבר. כאב זה נמשך כשעה סה"כ אבל נוטה לחזור באופן יומיומי למשך תקופה.

כאבי ראש המלווים בחום, בלבול, קושי בדיבור, שינוי בפנים כמו קושי לחייך עיוות בחיוך או קושי לעצום עיניים חשוב לפנות לגורם רפואי.

10 דרכים לטיפול טבעי בכאבי ראש:

דרכי הטיפול בכאבי הראש הן מגוונות, חשוב קודם להבין מה סיבת הכאב ואז לנסות אחד או יותר מההצעות הנ"ל.

  1. עיסוי או טיפול מרגיע כמו שיאצו, דיקור ורפלקסולוגיה. מתאים במיוחד לכאב ראש הנובע ממתח ומשולב גם בשרירים תפוסים. טיפולי המגע יעזרו גם לכאב ראש המושפע מחוסר איזון הורמונלי ולכאבי ראש הקשורים לעונות השנה ושינויי מזג האוויר.
  2. תשתו מים. שתייה מספקת של מים מאוד חיונית לגוף, לתפקוד תקין וגם לפינוי פסולת. פעמים רבות כאב הראש בה לסמן לכם שלא שתיתם מספיק...או שקשור לעצירות ואז נאגרים רעלים בתוך הגוף. שתיית מים יכולה להקל גם ביציאות.
  3. טיפול תזונתי. כאב כרוני או שחוזר על עצמו יכול להיות קשור גם למערכת העיכול ולרגישות למזון מסויים. יש מזונות הנחשבים יותר אלרגניים ומעוררי רגישות ולכן כאשר ישנו כאב ראש החוזר על עצמו ואינו קשור למערכת ההורמונלית או לשרירים תפוסים חשוב לבדוק האם מושפע מהמזון. במצב זה כדאי לעשות תפריט אלמינציה ולהוריד מהמזון חיטה, מוצרי חלב, תירס, ועוד.. כל פעם בודקים את השפעת ההימנעות ממזון אחד למשך 3 שבועות.
  4. שימוש בצמחים: בן חרצית - הצמח הכי נפוץ לטיפול בכאבי ראש ויכול לסייע בכאב ראש מכל סוג.

שיח אברהם. צמח המסייע לאיזון הורמונלי בנשים ומתאים כאשר כאב הראש או המיגרנה קשורים לזמן הביוץ או זמן הופעת הוסת.

  1. מקלחת המשלבת מים חמים-קרים-חמים תעזור להניע את זרימת הדם לראש ויכולה להקל בעיקר על כאב ראש הנובע ממתח.
  2. טכניקות הרגעה כמו תרגילי נשימה, מדיטציות, וגם שנת לילה טובה ומספקת.
  3. פעילות גופנית כמו יוגה, פילאטיס, הליכה יעזרו לכל סוג כאבי הראש מאחר ותומכות באיזון הגוף וגם הנפש.
  4. קפה ושוקולד. מפתיע? שתיית קפה ואכילת שוקולד יעזרו אך ורק אם כאב הראש שלכם קשור לחולשה ואולי גם מלווה בלחץ דם נמוך. שימו לב במצב שבו כאב ראש הקשור למתח או מגרנה- קפה ושוקולד יכולים להחמיר את הכאב.
  5. תוספי תזונה. נמצא שנטילת מגנזיום ציטראט 600 מ"ג ביום יכולה להקל ולהפחית התקפי מיגרנה קומפלקס ויטמיני B יכול לסייע כאשר כאב הראש נובע ממתח ממושך, ותוסף קוורציטין יתאים לכאבי ראש הקשורים לאלרגיות או מושפעים מעונות מעבר.
  6. תהיו שמחים. כשצוחקים מופרשים הורמון האהבה הנקרא אוקסיטוצין וגם אנדרופינים. הורמון האהבה מופרש גם בזמן סקס והוא ידוע שמרגיע את הנפש ומעניק תחושת נעימות.

 

נכתב על ידי מעיין-זך שליבו, נטורופתית N.D 

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה מתאימים

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר