פסיליום - מה זה ומה אתם יודעים עליו?

פסיליום - מה זה ומה אתם יודעים עליו?

פסיליום - מה זה ומה אתם יודעים עליו?

עובדות חיוניות, הנחיות לשימוש נכון ואפילו מתכון! ידעתם שאפשר להשתמש בפסיליום באפייה?

 

סיבי הפסיליום הם בעצם צמח הנקרא לחך, או בלועזית פלנטגו פסיליום, צמח מוכר ברפואה העממית וברפואה הטבעית ומשמש בעיקר לטיפול בעצירות, טחורים, פיסורה ומעי רגיז. פעילותו מתאפשרת בזכות התכונה המוצילאגית של זרעי הצמח והתוסף המוכר לנו בשוק מופק מקליפות יבשות של זרעי הצמח.

שימוש נכון בפסיליום

כאשר מוסיפים כ- כף מהסיבים היבשים למים הסיבים סופחים אליהם את הנוזלים ומגדילים ומרככים את נפח הצואה. נטילת הפסיליום מאפשרת תנועה פריסטלטית (תנועת מעיים) טובה יותר, ומרככת את הצואה. חשוב לדעת שפעילותו של הפסיליום מתאפשרת בזכות יכולתו לספוח נוזלים, לכן חיוני לשתות 2 כוסות מים יחד עם נטילתו ולהרבות בשתיית מים, לפחות ליטר וחצי, לאורך אותו היום. שימו לב: ללא שתיית נוזלים רבה לא תתאפשר פעילותו. לרוב הסיוע בפינוי יתרחש כ- 10-24 שעות לאחר הנטילה ולעיתים ישנו צורך בנטילה חוזרת של יומיים- שלושה על מנת לראות תוצאות.

מאחר והפסיליום מתנפח הוא מאפשר גם תחושת שובע ויש הנוטלים אותו יחד עם שתייה על מנת לתמוך בתהליך ירידה במשקל. אפשר גם לאפות עם פסיליום, הסיבים שלו ניטרליים בטעם, מתעכלים מעולה, משביעים מאוד והוא אינו מכיל גלוטן! יש מתכון לפיתות ללא גלוטן בסוף הכתבה - מומלץ לנסות.

ומהכיוון השני, השימוש בפסיליום מתאים גם עבור הסובלים משלשול מימי מתמשך, אופן השימוש זהה - כף בתוך כוס מים תסייע להפיכת הצואה יותר מוצקה ולהפחתת תדירות היציאות.

כיום מחקרים מראים שהשימוש בפסיליום מסייע למגוון בעיות מטבוליות כגון: הפחתת רמות כולסטרול, הורדת רמות שומנים בדם וערכי לחץ דם.

אחד היתרונות הגדולים בפסיליום הוא שהוא בטוח לשימוש בכל גיל, גם במהלך הריון והנקה, גם אצל ילדים ואינו גורם לתלות, זאת אומרת אינו ממכר ומותר להשתמש בו גם באופן קבוע במידת הצורך. ניתן לרכוש את הצמח בצורת "תפזורת" זאת אומרת סיבים יבשים מהם נוטלים כף גדולה וממיסים בתוך כוס מים, או בצורת כמוסות פשוטות ונוחות לבליעה.

 

ועכשיו מתכון. פיתות ללא גלוטן שקל להכין וטעים לאכול:

  • רכיבים להכנת 3 פיתות
  • חצי כוס קמח קוקוס
  • 2 כפות אבקת זרעי פסיליום
  • כוס מים רותחים
  • רבע כפית מלח
  • רבע כוס שמן קוקוס

אופן ההכנה: במעבד מזון מערבלים קמח קוקוס, פסיליום ומלח בכמה פולסים קצרים, מוסיפים את שמן הקוקוס ותוך כדי תנועת ערבול מוסיפים את המים הרותחים. מהר מאוד נוצר כדור בצק – יש לעצור את הערבול מיד שנוצר הכדור. להניח לבצק להתקרר קצת.... להוציא ולחלק את הבצק ל 3 חתיכות שוות.

כל חתיכת בצק להכין כדור ולשטח אותו לצורת פיתה עגולה.

להניח על נייר אפיה ולאפות ב 180 מעלות כחצי שעה. 15 דקות ראשונות במדף האמצעי בתנור ו 15 דקות נוספות (או קצת יותר) במדף התחתון בתנור.

המתכון לקוח מ"בלוג דל פחמימות," קרדיט מלא להם.

 

מעבר לחנות לרכישת פסיליום במבצע

 

מעיין-זך שליבו  
נטורופתית N.D 

השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר