למה משמש הצמח מסטיק תימני?

למה משמש הצמח מסטיק תימני?

חיזוק מערכת הפריון אצל נשים

נשים רבות מחפשות דרכים טבעיות על מנת לחזק את מערכת הרבייה שלהן או לאזן את הפעילות הוויסתית שלהן. צמח אלת המסטיק, או בשמו העממי: "מסטיק תימני" הוא צמח ששווה לכן להכיר!

מסטיק תימני הוא צמח מוכר ברפואה העממית וברפואת הצמחים המודרנית ויש לו פעילויות תרפוייטיות רבות, העיקרית בהן היא יכולתו לחזק את מערכת הרבייה הנשית. שימוש בצמח יכול להתאים לנשים שרוצות לחזק את מערכת הרבייה לקראת הריון ספונטני או כהכנה לטיפולי פוריות. במגזר הדתי השימוש בצמח נפוץ כטיפול המעודד ביוץ וומסייע בבעיות פוריות.
מסטיק תימני מתאים גם כשצריך לאזן ווסת כבדה (דימום מוגבר) או וסת שאינה סדירה, יכול להקל על כאבי מחזור והוא תומך באיזון תופעות גיל המעבר כמו גלי חום או קשיי שינה. 
בנוסף, המסטיק התימני הוא אנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי ומחטא, נוגד דלקת ונוגד זיהום ומשתמשים בו גם במצב של זיהום אקוטי במערכת העיכול, כשישנו כיב פפטי (אולקוס) ובטיפול בחיידק ההליקובקטר פילורי
אופן השימוש בצמח
אלת המסטיק קיבלה את שמה "מסטיק תימני" מכיוון שברפואה העממית נהגו ללעוס את עלי העץ כמו מסטיק, בדומה ללעיסת עלי גת. כיום פעילותו הרפואית מוכרת ומוערכת אך דרך הנטילה שלו השתנתה. בחנויות הטבע ניתן למצוא אותו בשתי צורות: כמוסות של אבקת צמח מיובש או מיצוי צמחי נוזלי (טנקטורה)
שימו לב, ישנם גם מקרים בהם השימוש בצמח אסור: לנשים מניקות השימוש אסור. לנשים בהריון השימוש אסור מאחר וטרם ידועה השפעתו על הריון ולכן עדיף להימנע ממנו. בנוסף, מי שנוטל טיפול תרופתי ליתר לחץ דם, ומי שסובל מקרישיות יתר בדם – השימוש במסטיק תימני לא מתאים לו.
המידע ניתן כהעשרה. והוא אינו המלצה גורפת ואינו מחליף טיפול \ ייעוץ אישי. 
נכתב ע"י מעיין-זך דן, נטורופתית - "נטורופתיה לכל המשפחה"

השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר