מהן הסגולות של צמח הארניקה העתיק?

מהן הסגולות של צמח הארניקה העתיק?

ארניקה – לא רק לשרירים תפוסים

בימינו "משחת ארניקה" היא מוצר חובה בכל בית, היא נותנת מענה טיפולי מרגיע לגוף וגם לנפש ומתאימה לשימוש אצל ילדים ומבוגרים.

מהו צמח הארניקה? מהם השימושים הנפוצים בו? ולמה כדאי לכם להחזיק אותו בארון התרופות שלכם.

את צמח הארניקה אפשר למצוא במוצרים שונים – משחות וקרמים למריחה, כמוסות או טבליות לבליעה ושמן מרוכז. כולם למעשה מכילים מיצוי מצמח הארניקה מונטנה, צמח מרפא הגדל באירופה ומערב אסיה והשימוש הנפוץ בו הוא שימוש חיצוני – הכוונה במריחה או קומפרס. למעשה בליעה פנימית של הצמח אסורה מאחר והוא רעיל, אך בדילולים הומאופתיים ומינונים מתאימים הוא בטוח לשימוש ואף מומלץ.

השימושים העיקריים בצמח הארניקה הם לטיפול בחבורות, כמו מכות יבשות, שטפי דם ונקעים, וטיפול בטראומה שהתרחשה בגוף ובנפש כתוצאה מפציעה, נפילה, תאונה או אירוע שנחווה כטראומטי וגרם להלם.

במשחות וקרמים המכילות ארניקה השימוש הנפוץ הוא לטיפול בחבלה חיצונית או בכאב.

ארניקה מתאימה לטיפול בכאבי שרירים, כאבים כתוצאה מנקע או שבר, פציעה או נפילה, פציעת ספורט וגם כאב והתמודדות של הגוף והנפש בהתאוששות מניתוח. והנה כמה דוגמאות פשוטות מחיי היומיום: הילד התרסק עם האופניים ויש לו סימנים כחולים? מישהו עשה חס ושלום תאונה עם האופנוע? נכנס לניתוח? נקע את הרגל?  שבר את היד במשחק כדורגל? סובל מכאבי שרירים כרוניים? הדוגמאות כל כך נפוצות. ולכולם משחת הארניקה תוכל להתאים ולעזור לשכך כאב, להרגיע את האזור הפגוע (ובשימוש הומאופטי פנימי גם את הנפש שמתאוששת מהלם\ טראומה) ולעודד את כוח ההחלמה של הגוף, לזרז את ההתאוששות, ואת פעילת האיחוי.

חשוב לדעת שאסור למרוח משחת ארניקה על פצע פתוח (גם אם הוא קטן) או על עור סדוק.

הערה חשובה לגבי שימוש בילדים: יש משחות ארניקה כמו של וולדה או אלטמן שמכילות רק מיצוי מצמח הארניקה והן מותרות לשימוש גם אצל ילדים ופעוטות. ישנם עוד הרבה מוצרים אחרים עם ארניקה כמו משחות שמשלבות גם שמנים אתריים וצמחים נוספים, וכאן יש לבדוק פרטנית את הרכיבים והאם השימוש מותר לילדים או לא.

המידע ניתן כהעשרה ולא כהמלצה או כתחליף לטיפול אישי.

מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה.

לרכישת מוצרי ארניקה במבצע


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר