אילו תספים מומלץ לקחת בהריון?

אילו תספים מומלץ לקחת בהריון?

רק גילית שאת בהריון (או שאת מתכננת הריון בקרוב) וכבר מתחילות הרשימות. מה לאכול בהריון? אילו תוספי תזונה לקחת? אילו בדיקות לעשות? ועוד... אז כדי להקל, ריכזנו לך רשימת תוספי תזונה המומלצת לכל אישה הרה, החל מתחילת ההיריון ועד לאחר הלידה.

חומצה פולית:

ערכי חומצה פולית תקינים בהריון הם הכרחיים ועל זה אין עוררין. לא משנה מי הרופא או המטפל שלך, כולם יגידו לך שאת חייבת ליטול חומצה פולית מהרגע בו גילית שאת בהריון. יש אפילו מי שימליץ לך ליטול חומצה פולית כחודשיים לפני הכניסה להריון, באם מדובר בהריון מתוכנן מראש.

למה? נטילת חומצה פולית הוכחה כמסייעת במניעת מומים בעובר וחיונית לצורך התפתחות תקינה של מערכת העצבים שלו.
כמה חומצה פולית מומלץ בהריון? 400 מק"ג ביום. ועל פי גישות חדשניות מומלץ ליטול 800 מק"ג ביום. חשוב לרכוש תוסף שכתוב שהחומר הפעיל בו הוא "מתיל פולאט" (ולא חומצה פולית).
חומצה פולית איך לקחת? נהוג ליטול חומצה פולית בכמוסות קטנות. מעבר לזה, גם במולטי ויטמין לנשים בהיריון ניתן לראות שיש מינון מסוים של חומצה פולית.

ברזל:

נטילת ברזל חיונית לא רק לנשים בהיריון שיש להן חוסר בברזל, אלא לכל אישה גם נשים שאוכלות בשר או שיש להן ערכי ברזל טובים. זאת משום שבמהלך ההיריון העובר "לוקח" את כל הברזל של האמא ומרוקן אותה ממחסני הברזל שלה. העובר זקוק לנוכחות ברזל לצורך התפתחות תקינה של מערכת הדם והתאים וגם לצורך התפתחות תקינה של מערכת העצבים שלו.
כמה ליטול? עבור אישה שאין לה חוסר בברזל (רצוי לבדוק ערכי ברזל לפחות פעמיים במהלך ההיריון), המינון המתאים הוא 30 מ"ל ליום. עבור אישה שיש לה חוסר בברזל או שאינה אוכלת מזון מהחי, יש ליטול כמות כפולה ואפילו יותר של ברזל ליום. כמובן, המינון משתנה מאשה לאשה ומומלץ להתייעץ עם רופא.
איזה ברזל עדיף לקנות? שאלה קשה. כל אחת תצטרך למצוא את הברזל שהכי "נעים" לה בגוף, שאינו גורם לעצירות ולנפיחות. בגדול, ברזל עדין וברזל שמגיע בנוזל או אבקה, נחשב קל יותר לעיכול לעומת ברזל בכמוסה.

אומגה 3:

מתחילת ההיריון ועד שבוע 35 יש ליטול תוסף אומגה 3. אומגה 3 ניתן לקבל ממקור דגי (מדגי ים צפוני) או ממקור צמחי (כמו מרווה מרושתת).
איזה אומגה 3 מומלץ בהריון? בהריון חשוב ליטול אומגה 3 מסוג ALA המצויה במקורות צמחיים, אשר ממורת בגוף והופכת לאומגה 3 פעילה.
למה? נוכחות אומגה 3 במהלך היריון חשובה לצורך התפתחות תקינה של המוח ומערכת העצבים של העובר.

ויטמין D וסידן:

ויטמין D חיוני לכל אישה בהריון וגם לאחר הלידה. סידן נדרש בעיקר לנשים שיש להן בעיית ספיגה של סידן או חוסר בסידן. לדוגמא נשים אשר נוטלות תרופות מסוימות, כמו תרופה לאיזון בלוטת התריס שגורמות לאורך השנים לחוסר בסידן.

פרוביוטיקה:

פרוביוטיקה אינה חיונית לעובר, אך היא חיונית להרבה נשים במהלך הריון, הן כדי לסייע בעצירות (הנפוצה מאוד במהלך ההיריון) והן כדי לחזק את פעילות מערכת העיכול והמערכת החיסונית.

מולטי ויטמין ויוד:

בהריון יש חשיבות לנטילת מולטי ויטמין מאחר והוא מכיל כמות קטנה ומדויקת של כל המינרלים והוויטמינים החיונים לאישה ולעובר וכולל גם את הויטמינים שפחות מוכרים. מבין כל הוויטמינים המצויים בתוסף מולטי ויטמין לנשים בהיריון, יוד הוא החשוב מכולם.
למה? יוד הוא מינרל החיוני לתפקוד תקין של בלוטת התריס ולייצור הורמונים הקשורים לבלוטת התריס. חוסר במינרל יוד בהריון עלול לפגוע בפוטנציאל הקוגניטיבי של היילוד.

תוספים איכותיים לנשים בהיריון- טבע סטוק

טבע-סטוק היא חנות טבע אונליין שהוקמה בשנת 2015 ומאז ועד היום, מחויבת להעניק שירות איכותי, אמין וזול לישראלים הצורכים תוספי תזונה איכותיים וטבעיים.
אנו מעניקים לכל קהל לקוחותינו מוצרים איכותיים במחירים הוגנים, שירות אישי ואמין, ידע וייעוץ מקצועי ע״י נטורופתים מנוסים וכל זאת, עם חווית קנייה נוחה, מהירה וחסכונית.
לקבלת מידע נוסף, אנו מזמינים אתכם להיעזר בצוות המומחים שלנו ללא תשלום בטלפון 058-476-7453.
המידע באתר ניתן כהעשרה ואינו מחליף המלצה או טיפול רפואי אישי.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר