היתרונות המפתיעים של השום השחור

היתרונות המפתיעים של השום השחור

שום שחור

יתרונותיו הבריאים של השום ידועות לכל סבתא, בכל מגזר ותרבות, ברפואה המסורתית וגם בימנו אנו במודרניים – ידוע שלשום סגולות נפלאות, בן היתר הוא משמש לחיזוק מערכת החיסון, להפחתת כולסטרול ולקטילת פרזיטים במעי כמו תולעי מעיים אצל ילדים.

אבל שום שחור? זה חדש לנו. מהו השום השחור? מה הופך אותו למיוחד ויעיל יותר משום רגיל? למי כדאי להשתמש בו ומתי?

השום השחור הוא בבסיסו אותו שום לבן המוכר לנו, אלא שעבר תהליך התססה. מלבד שינוי הצבע שהתרחש תהליך ההתססה ייצר בשום חומרים חדשים רבים, נוגדי חמצון עוצמתיים והתחזקה יכולתו לפעול כנוגד דלקת.

אחד החומרים הבולטים שנוצרו בשום השחור בעת ההתססה הוא s – allyl cysteine  או בקיצור SAC. מדובר בנוגד חמצון עוצמתי שמסוגל למנוע את חמצון הכולסטרול LDL (המוכר לנו כה"כולסטרול הרע")

מנקה את כלי הדם, מונע הצרות עורקים ומטפל בנזקי הכולסטרול!

עבור מי שום שחור יכול להועיל? בראש ובראשונה עבור מי שסובל מרמות גבוהות של כולסטרול.

שום שחור עוזר למנוע את הנזק הנגרם כתוצאה מהתחמצנות הכולסטרול  ובכך מסייע להימנע ולטפל בהצרות עורקים. שימוש בשום שחור מתאימה לכל מי שסובל מהצרות עורקים, לחץ דם גבוה, נוטל סטטינים, מתאים במיוחד לאנשים עם חוסר איזון במשולש ה: סוכר- כולסטרול- לחץ דם, אנשים אחרי צנתור או אחרי שבץ מוחי\ אירוע לב.

מחקרים קבעו את יעילותו של השום השחור.

הרפואה הטבעית במזרח, קוריאה וסין, משתמשת בשום השחור מזה שנים רבות. השימוש הוא גם באכילת שום שחור וגם בנטילת תוסף. באירופה וארצות הברית בוצעו מחקרים תוסף שום שחור ונמצא ששימוש בתוסף שום שחור המיוצר עם הפטנט ABG10+ גרמה לשחרור מולקולה בשם NO שמרחיבה כלי דם וגורמת להורדת לחץ הדם. במחקרים אחרים נרשמה ירידה במדדי הכולסטרול ה"רע" LDL, ירידה במדדי טריגליצרידים ולצד זה עלייה במדדי הכולסטרול ה"טוב" HDL.

האם אפשר לבשל או לחמם שום במשך זמן ממושך עד שהופך שחור? אפשר לבשל שום ולשנות את צבעו, אך בכדי לייצר בו את נוגדי החמצון SAC ולהשתמש בו באופן טיפולי (לעומת שימוש קולינארי במזון) יש לרכוש שום שחור שהותסס בטכניקות מיוחדות, ללא חימום, ללא הקרנה, החומר הפעיל בו יציב ורמתו גבוהה. לתוסף שום שחור אין טעם לוואי או ריח לוואי.

לרכישת שום שחור במבצע

נכתב על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר