מהם היתרונות של שמן דגים?

מהם היתרונות של שמן דגים?

מהם היתרונות של שמן דגים?

שמן דגים הוא למעשה שמן מרוכז המופק מדגי ים צפוני שמנים כמו סלמון, מקרל, הליבוט ועוד..ומכיל רמות גבוהות של אומגה 3. כל הבאז סביב אומגה 3 התחיל כאשר מדענים ורופאים הבחינו כי בתרבויות בהן צורכים תזונה עשירה בדגים – יש פחות מחלות לב. מחקרים מצאו שאכן כך, ושהסיבה לבריאות לב טובה יותר אצל סקנדינבים ואסקימוסים קשורה לנוכחות גבוהה של אומגה 3, המצויה בשמן הדגים.

למה מועיל שמן דגים?

כיום ידוע שלנוכחות אומגה 3 יש חשובות רבה במגוון רב של מצבים, היא עוזרת לבריאות הלב, תומכת באיזון כולסטרול, עוזרת כחלק מטיפול באסטמה, דכאון, הפרעת קשב וריכוז, מצבי דלקת כרונית בפרט במערכת השלד והיא אחד מתוספי התזונה המומלצים לאישה במהלך הריון.

חומצת השומן אומגה 3 אכן חיונית מאוד לבריאות שלנו ויכולה להיות משמעותית גם בטיפול במצבים שצויינו למעלה, וניתן לקבל אותה במזון רק דרך אכילת דגי ים צפוני באופן כמעט יומיומי. מאחר ובתרבות הישראלית, דג אוכלים במקרה הטוב בערב שבת ולא כל יום...נוכחות מספקת של אומגה 3 שתוכל להוות טיפול מגיעה מנטילת תוסף של שמן דגים מרוכז. שמן דגים זה בעצם מכיל 2 נגזרות עיקריות של חומצות שומן:   EPA ו DHA -.

שימו לב שכל תוסף אומגה 3 ממקור דגי, יפרט מתווית כמה אחוזי EPA וכמה אחוזי DHA יש במוצר.

ומה לגבי אומגה 3 ממקור צמחי?

חשוב לדעת, שאומגה 3 ממקור צמחי מכיל נגזרת אחרת הקרויה ALA. ואינה מכילה EPA  או DHA.

אז מה ההבדל? הנגזרת של אומגה 3 ממקור צמחי ( ALA) מתאימה בעיקר עבור נשים בהריון. היא הנגזרת שתתמוך בעובר ובהתפתחותו המוחית ותסייע במניעת מומים. ולכן היא המתאימה לנטילה עבור נשים בהריון.

ועבור הטיפול בכל יתר הדברים שצויינו בתחילת המאמר, הפחתת רמות כולסטרול ושומנים בדם, טיפול בדיכאון ובהפרעות קשב וריכוז, טיפול במצבי דלקת כרונית ובבעיות לב – יש להשתמש רק באומגה 3 במיוצרת משמן דגים מאחר והנגזרות המתאימות לצורך הטיפול הן EPA  ו- DHA. פעמים רבות צמחונים וטבעוניים בוחרים באומגה 3 ממקו צמחי כי הם לא צורכים שמן דגים מהחי, ולא יודעים, כי 2 הסוגים לא מחליפים זה את זה.

 

לרכישת תוספים המכילים שמן דגים במבצע!


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר