תוספי תזונה לספורטאים

תוספי תזונה לספורטאים

תוספי תזונה לספורטאים

אחד הדברים החשובים ביותר בקרב העוסקים בפעילות גופנית היא התזונה. כאשר עושים פעילות גופנית, הדרישה של הגוף לאבות המזון (חלבונים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים) עולה בעקבות עצימות, משך ותדירות האימונים. תוספי התזונה השונים באים לסייע לגופינו להתאושש מהר יותר, לשפר ביצועים ולזרז תהליכים שונים בגוף שיסייעו לנו להגיע לתוצאות טובות יותר.

 

להלן מספר תוספי תזונה המומלצים למי שעוסק בספורט:

 

קריאטין

קראטין מיוצר באופן טבעי בכבד ובלבלב, כמעט כל הכמות הכוללת בגוף נמצאת בשרירי השלד ושאר הקראטין נמצא בלב, במוח ובאשכים. גם דגים מהווים מקור טוב לקראטין, אך בישול פוגע בערכו. כאשר מספקים לגוף קראטין מהמזן, פוחת פעילותם של מסלולי ההפקה העצמאיים של הגוף. תוסף קראטין מתאים לספורטאים המתאמנים בעצימות גבוהה. יתרונותיו העיקריים: עליה בכוח השריר, זירוז תהליכי התאוששות שלאחר מאמץ קצר עם עצימות גבוהה, הפחתת תופעת עייפות השרירים ומאפשר לשפר ביצועים. את הקראטין כתוסף מומלץ לצרוך לפני אימון ומיד לאחריו.

 

מגנזיום

מגנזיום הינו מינרל אשר משתתף בתהליכים רבים בגוף כגון: ייצור חומצות גרעין בDNA, יחד עם סידן פועל לתפקוד התקין של השרירים והעצבים כאשר הסידן אחראי על כיווץ השריר והמגנזיום על הרפיית השריר, משתתף בתהליכי חילוף חומרים של חלבונים, שומנים ופחמימות ועוד.

כאשר מבצעים פעילות גופנית עצימה עלול להיווצר מחסור במגנזיום, בטווח הארוך, ועל כן מומלץ לכל אדם העוסק בספורט, בצורה כזאת או אחרת, לצרוך תוסף מגנזיום.

 

BCAA

זהו שילוב של 4 חומצות אמינו מסועפות (לוצין, ואלין, אלנין ואיזולוצין) שמהם הגוף יכול לייצר אנרגיה בשריר. לקיחת תוסף של BCAA במהלך אימון, בין סטים, מסייעת להתאוששות השריר, מפסיקה תהליכים קטבולים (פירוק שריר) ומורידה כאבי שרירים.

 

כורכומין

הכורכומין הינו הרכיב הפעיל שבשורש הכורכום, בעל פעילות אנטי דלקתית חזקה וחשוב לכל העוסקים בפעילות גופנית על מנת למנוע דלקות כתוצאה מפעילות מאומצת. או כטיפול למי שכבר סובל מדלקת מפרקים או בגידים או בשרירים. בנוסף, נחשב לנוגד חמצון, דבר אשר חיוני לכל אחד ובמיוחד לאלו המתאמנים מכיוון שנוצר נזק חמצוני כתוצאה מפעילות גופנית והכורכומין מסייע להפחית נזק זה.

 

חלבון מי גבינה

חלבון המתעכל מהר כמו מי גבינה הוא האופטימלי לאחר אימון מכיוון שמשפר את יכולת השריר להתאושש ולהסתגל לאחר מאמץ. את החלבון ניתן לצרוך בתור אבקה, בשייק מיד לאחר אימון במכון כושר, אחרי ריצות ארוכות כמו מרתון וכאמצעי להעלאת מסת השריר.

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה לספורטאים

 

נכתב על ידי: טלי טנג'י נטורופתית, N.D


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר