מה הוא שמן זרעי רימונים ולמה הוא טוב?

מה הוא שמן זרעי רימונים ולמה הוא טוב?

שמן זרעי רימונים

שמן זרעי רימונים, השמן שטוב למוח שלך.

 

מה עוד לא נאמר על הרימון...אחד מ 7 המינים, פרי המסמל שפע, חוזק ופוריות וכיום ידוע גם בעבור סגולותיו המרפאות העצומות הנמצאות במיץ הפרי ובשמן המופק מגרעיניו. שמן זרעי רימונים הוא שמן טהור המופק מהגרעינים ובעל פעילות נוגדת חמצון חזקה המשפיעה על המוח ועל העור.

מה יש בו שהופך אותו לכל כך חשוב לבריאות המוח? מהי תרומתו נוגדת הזדקנות העור? כל התשובות בהמשך.

 

המפתח הוא בנוגדי החמצון

פעילותו האנטי אוקסידנטית היא היא גולת הכותרת של השמן ובזכותה הוא מסייע הן לתאי המוח והן לתאי העור כנגד התחמצנות.

  • ניתן להשתמש בשמן המופק מהזרעים גם למען חידוש העור, האטת היווצרות קמטים או סימני זקנה, שמירה על פעילות הקולגן – החיוני לגמישות העור, הגנה מנזקי השמש, שיקום פצעים, הרגעת אדמומיות והזנה ושיפור מרקם העור.
  • שמן זרעי הרימון מסייע לבריאות הלב ומגן עליו מפני מחלות.
  • לסובלים מכולסטרול גבוה כדאי לדעת כי לשמן יכולת להפחית את רמות הכולסטטרול LDL ולהקטין את הסיכון בטרשת עורקים.
  • מסייע לבריאות העצמות ובפרט מתאים לחולי אוסטאופרוזיס בזכות פעילותו האנטי דלקתית.

 

מה הוא מכיל וכיצד הוא פועל?

המרכיב הפעיל העיקרי בשמן זרעי הרימון הוא חומצת שומן בלתי רוויה מסוג אומגה 5 , הנקראת גם punicic acid ולה פעילות נוגדת חמצון חזקה.  ה"התחמצנות" היא פעולה המתרחשת באופן טבעי ותדיר בתאי הגוף והמוח, ובעקבותיה נוצרים "רדיקליים חופשיים" הפוגעים בתאים ובתפקוד שלהם. התחמצנות והיווצרות הרדיקליים החופשיים הם מעוררי המחלות וכיום ידוע הקשר שלהם להתפתחות מחלות הסרטן, נזקי כולסטרול, תהליכים דלקתיים בגוף, פגיעה במערכת העצבים ובמערכת הקוגניטיבית לדוגמא אלצהיימר, דמנציה ועוד.

נוגדי החימצון החזקים הנמצאים בשמן זרעי הרימון בעצם מגנים על תאי הגוף והמוח מפני הרס. ובכך יכולתם למנוע נזק וגם לסייע במצב קיים.  

מרכיבים נוספים בשמן הרימון הם  ויטמין C   המחזק את פעילות המערכת החיסונית, ויטמין E החשוב לריפוי העור והגמשתו, וגם ויטמין K  ויטמינים מקבוצת B , חומצה פולית, ומינרלים כגון סידן וברזל.

פעילותו של שמן זרעי הרימון נחקרה רבות בפרט בהקשר למחלת האלצהיימר ולבריאות המוח. מחקרים שבוצעו על עכברים הראו כי לקיחה קבועה של מנה מהשמן הפחיתה את הפעילות הדלקתית במוח ובכך האטה את תהליכי המחלה. נוסף על האטת הנזק לתאי המוח מספק השמן הזנה טובה של ויטמינים ומינרלים רבים החיוניים לתפקודו.

גם בעבור חולי סרטן, על סוגיו השונים, נחקר השמן ונמצא כי פעילותו המזינה יחד עם פעילותו האנטי דלקתית ונוגדת החימצון יכולות לסייע בתהליך ההחלמה הגופני והנפשי כאחד.

 

מוצרים המכילים שמן זרעי רימונים:

 

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר