מה הוא צמח המרפא שיח אברהם ואיך הוא עוזר ?

מה הוא צמח המרפא שיח אברהם ואיך הוא עוזר ?

שיח אברהם, אגנוס קסטוס, ויטקס.

צמח המרפא שיח אברהם, מוכר גם בשמו, אגנוס קסטוס או ויטקס, נחשב לאחד מצמחי המרפא העיקריים לטיפול בכל הקשור למערכת הורמונלית נשית.

החלק שנמצא בשימוש רפואי הוא הפרי. שיח אברהם גדל במזרח התיכון, במרכז אסיה והוא נפוץ גם בישראל. שיח אברהם היה בשימוש עוד בימי קדם ביוון העתיקה, היפוקרטס, אבי הרפואה, הציע להשתמש בפירות השיח לטיפול בבעיות הקשורות למערכת הורמונלית נשית.

גם ברפואה המודרנית נחשב הצמח למאזן מערכת הורמונלית אצל נשים ובכך מסייע בשלבים שונים בחיי האישה.

 

לאילו תופעות עוזר שיח אברהם ומה הן הסגולות שלו ?

  1. PMS או תסמונת קדם וסתית- אחד השימושים היותר נחקרים ופופולריים בצמח זה הוא יכולתו להפחית תסמינים של PMS. תסמינים אלה כוללים: עצבנות, עצירות, רגישות וכאבים בשדיים, מצב רוח ירוד ומיגרנות. עפ"י מחקרים, שיח אברהם מווסת רמות של הורמון בשם פרולקטין וזה מסייע לאיזון בין ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון ובכך מפחית PMS.
  2. מסייע להפחתת תסמיני גיל המעבר - שיח אברהם יעיל מאוד בתמיכה ובטיפול בגיל המעבר. תסמינים אלה כוללים: גלי חום, חשק מיני ירוד, הזעות ליליות, יובש וגינאלי, מצבי רוח משתנים, עליה במשקל ועוד. אחת הדרכים בהן הוא מסייע היא ע"י ויסות הפרשה של הורמון FSH (מורה לשחלות לייצר עוד אסטרוגן) ומניעת תנודות הורמונליות קיצוניות. השלב בו השימוש בצמח הכי יעיל הוא בתחילת גיל המעבר, כאשר עדיין יש וסת אך היא כבר לא סדירה.
  3. אי סדירות מחזור - מצב זה יכול להתבטא בכמה אופנים: פולימנוריאה (מחזור קצר מ20 יום), אוליגומינוריאה (ארוך מ35-40 יום), אל וסת, דימום וסתי כבד, דימום שנמשך יותר משבוע ועוד. שיח אברהם מאזן הורמונלית ע"י ויסות הורמונים כגון אסטרוגן, פרוגסטרון ופרולקטין ובכך מסדיר את המחזור החודשי.
  4. משפר פוריות אצל נשים - ברפואת הצמחים המסורתית וגם במחקרים קליניים מודרניים הראו את יכולתו המדהימה של שיח אברהם לסייע באיזון הורמונים (הקשורים לפוריות האישה). מכיוון שצמח זה אינו מכיל הורמונים בעצמו, הוא בעל השפעה עדינה, תומכת ולא ישירה על הגוף. שיח אברהם הוא אחד הצמחים היעילים ביותר בתחום זה.
  5. משפר תנובת חלב אם - ייצור נמוך של חלב הינה תופעה שכיחה בקרב נשים מניקות. תופעה זו נגרמת כתוצאה מחוסר איזון בהורמוני ההנקה (פרולקטין ואוקסיטוצין). שיח אברהם משפיע ומסייע באיזון רמות הורמון פרולקטין שהוא האחראי על ייצור החלב.

 

שימוש נכון בשיח אברהם

  • מוטב להימנע משילוב של שיח אברהם עם גלולות למניעת הריון או תרופות פרוגסטרוניות או טיפולים הורמונליים בשל חשש להעצמת או הפחתת פעילותן.
  • השפעתו של שיח אברהם הינה איטית והדרגתית וכמו כן נחשב ליעיל ובטוח לשימוש. תוצאותיו ניכרות רק לאחר מספר שבועות כאשר נלקח לבדו ולכן מומלץ לצרוך לאורך כל המחזור החודשי.
  • מומלץ להיוועץ באיש מקצוע לפני תחילת השימוש בצמח.

 

ניתן להשיג שיח אברהם, אגנוס קסטוס או ויטקס בכמוסות או בנוזל.

  

מאת טלי טנג'י, נטורופתית N.D

 

 


השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר