חוששים מתופעות לוואי של ברזל? נסו את ספאטון

חוששים מתופעות לוואי של ברזל? נסו את ספאטון

תוסף ברזל שנספג מעולה.

חלק גדול מהאוכלוסיה סובל מחוסר בברזל או נדרש לתוספת ברזל, בשנים האחרונות עברנו מכדורי ברזל דחוסים לברזל נוזלי – והיתרונות עצומים. הספיגה טובה פי 2 והסיכוי לתופעות לוואי קטן. 

תכירו את ספאטון – מי ברזל, קלים לעיכול המתאימים לילדים, מבוגרים ונשים בהריון. 

מתי כדאי לצרוך תוספת ברזל?

בראש ובראשונה כאשר אובחנה אנמיה ומי שמרגיש חולשה מתמשכת, עייפות שאינה מוסברת, סחרחורת מקימה, חיוורון, כאבי ראש – כדאי שיבדוק את מדדי הברזל וישלול אנמיה. מדדים נמוכים של ברזל או מדדים אחרים המצביעים על אנמיה כמו נפח כדוריות הדם או כמות נמוכה של תאי דם אדומים מצריכים נטילת תוסף ברזל כהשלמה.
אבל לא רק במצבי חוסר, גם בתקופות של גדילה מואצת חשוב להוסיף ברזל כדי לאפשר לגוף לעסוק בתהליכי בנייה. ולכן תוסף ברזל מומלץ לנשים במהלך כל ההיריון מאחר ונפח הדם של האישה עולה והגוף לוקח ממאגרי הברזל הקיימים על מנת לבנות ולייצר תאים לעובר. כדאי להמשיך וליטול תוסף ברזל וכחודשיים-שלושה אחרי הלידה בהתאם למדדים שלו בבדיקות. 
ברזל מומלץ לעד גיל שנה ולילדים ש"לא אוכלים טוב" ונראים חיוורים, עייפים ועצבניים- חשוב לבדוק שאין חוסר בברזל ובמידת הצורך לתת תוסף כהשלמה.
מתבגרים בתקופת האצת הגדילה יכולים להוסיף תוסף ברזל
ובאופן כללי, מי שלא אוכל בשר נדרש לבדוק שאין לו חסרים תזונתיים, ביניהם ברזל ו B-12 
שקיות הברזל של ספאטון
ספאטון הוא תוסף ברזל המכיל מי מעיין מועשרים בברזל. כל שקיק מכיל 5 מ"ג ברזל וניתן פשוט לפתוח את השקית ולשתות מהן ישירות. הטעם שלו עדין ויכול "לעבור חלק" אפילו אצל ילדים ואצל מי שרגיש לטעמים, ניתן להוסיף אותו לכוס מיץ (יש גם גרסה של ברזל בתוספת רכז תפוחים). מאחר וספאטון מגיע בצורה נוזלית הגוף לא צריך לפרק אותו, רק לספוג, מה שמאפשר ספיגה אופטימלית ומקטין את הסיכוי לתופעות לוואי כמו עצירות, הנפוצות בעקבות השימוש בתוספי ברזל אחרים. 
ספאטון לא מכיל ממתיקים והוא מתאים לשימוש מגיל שנתיים.
נטילת הברזל מומלצת פעם ביום, על קיבה ריקה. ובכל מקרה על מנת שתהיה ספיגה מיטבית חשוב לא לאכול חלב או מוצרי חלב בסמיכות לנטילת הברזל (לפחות שעה) וכדאי להימנע גם משתיית קפה, תה ויין בטווח של שעה מהנטילה. מאחר ומינרלים נספגים יותר טוב בזמן מנוחה, עדיף ליטול מהם בשעת לילה לפני השינה, ולכן ברזל טוב יותר ליטול לפני השינה ולא בבוקר. 
המידע ניתן להעשרה ואינו משמש בהמלצה גורפת. נטילת תוספי מזון היא בהתאם להמלצה אישית של מטפל.
נכתב על ידי מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה.

לרכישת ספאטון במבצע

השאר תגובה

תגובות יאושרו לפני פרסומן על פי מדיניות האתר